سرانجام بیرانوند و تراکتور به پرسپولیس رسیدند

عزیز دیروز، رقیب امروز

پنجشنبه ،ساعت ۱۹:۴۵

ایلیا بهزاداول
خبرنگار

مهم‌ترین مسابقه هفته دوم لیگ برتر ایران، بی‌هیچ شکی تقابل دو تیم پرسپولیس و تراکتور در ورزشگاه یادگار امام تبریز است که از ساعت ۱۹:۴۵ امروز برگزار می‌شود. با توجه به حضور ستارگان سابق باشگاه پرسپولیس در ترکیب تراکتور، این رقابت بیش از هر زمان دیگری برای هواداران پرسپولیس اهمیت دارد و تقابل ستارگان سابق تراکتور با شاگردان گاریدو، به جذابیت‌های این مسابقه می‌افزاید. احتمال می‌رود شجاع خلیل‌زاده، دانیال اسماعیلی‌فر، محمد نادری، مهدی ترابی و مهم‌تر از همه علیرضا بیرانوند در ترکیب دراگان اسکوچیچ برای تقابل با پرسپولیس حضور داشتند باشند و در صورت نیاز، مهدی عبدی و مهدی شیری نیز می‌توانند تراکتور را در تقابل با پرسپولیس همراهی کنند. جدایی جنجالی سه ستاره فصل گذشته پرسپولیس بویژه علیرضا بیرانوند که این روزها با دعواهای حقوقی بین او و باشگاه پرسپولیس همراه شده، به این مسابقه رنگ و بوی یک تقابل حیثیتی داده است.
 روی نیمکت تراکتور دراگان اسکوچیچی قرار دارد که پیش از پیوستن گاریدو به جمع سرخپوشان، از گزینه‌های اصلی هدایت پرسپولیس بود و حتی مذاکراتی هم انجام شد که در نهایت به نتیجه رسید. اسکوچیچ که سابقه حضور در فوتبال ایران با تیم‌های ملوان، فولاد و صنعت نفت را دارد، بیش از سایر مربیان خارجی حاضر در لیگ ایران از پرسپولیس شناخت دارد و با برخی از بازیکنان فعلی پرسپولیس در تیم ملی نیز سابقه همکاری داشته است. تراکتور، فصل را با پیروزی دو بر صفر مقابل مس رفسنجان با درخشش امیرحسین حسین‌زاده و تومیسلاو اشترکالی آغاز کرد و انتظار می‌رود این دو بازیکن در ترکیب اصلی این تیم برای مسابقه با پرسپولیس حضور داشته باشند.
 در سمت مقابل پرسپولیس پس از تساوی مقابل ذوب‌آهن در اراک، به سه امتیاز این مسابقه برای جلوگیری از یک بحران زودهنگام نیاز مبرم دارد. تیم گاریدو با توجه به برنامه دشوار بازی‌های آینده پرسپولیس، می‌تواند با کسب سه امتیاز از تبریز، با اندوخته و روحیه‌ای مناسب به سراغ ادامه فصل برود. شایعات حاکی از این است که اوستون اورونوف، نمی‌تواند در ترکیب پرسپولیس برای این بازی حضور داشته باشد و مانند رقابت هفته اول مقابل ذوب‌آهن، او و امید عالیشاه دو غایب اصلی پرسپولیسی‌ها هستند. به نسبت دیدار با ذوب‌آهن، احتمال حضور یک بازیکن از بین مرتضی پورعلی‌گنجی و گئورگی گولسیانی به جای فرشاد فرجی وجود دارد. همچنین با توجه به مشکلات سمت چپ خط دفاعی پرسپولیس و نرسیدن میلاد محمدی به این مسابقه، ممکن است گاریدو از ایوب العملود در سمت چپ خط دفاعی استفاده کند و فرصت بازی در ترکیب اصلی پرسپولیس، به یعقوب براجعه جوان و باانگیزه برسد. بازیکنی که در رقابت مقابل ذوب‌آهن، برای دقایقی به میدان رفت و عصبانیت گاریدو از اشتباه او، مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت.

جستجو
آرشیو تاریخی