صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و سی و نه - ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و سی و نه - ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۸

فعالیت نیروهای خدمات شهری در اربعین

در حوزه اعزام نیروهای خدمات شهری بیش از ۱۱۰۰ نفر در قالب نیروهای مردمی و نیروهای‌ داوطلب مناطق به شهرهای نجف، کربلا،   کاظمین و کوفه اعزام شدند.
رضا محمدی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با بیان این مطلب پیرامون اعزام نیروهای پاکبان به مراسم اربعین به «ایران» می‌گوید: حدود ۹۰۰ نفر در فراخوان جذب خادمان افتخاری روضه رضوان ثبت نام کردند که از بین این افراد قرعه‌کشی انجام شد و ۴۰۰ نفر به عنوان نیروی داوطلب مردمی به منظور نظافت به کشور عراق اعزام شدند. مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند در ادامه توضیح می‌دهد: در مراسم اربعین امسال از شهرداران مناطق درخواست شد تا نیروهای داوطلب اعزامی از مناطق جزو نیروهای پاکبان نباشند و کارمند یا نیروهای فضای سبز داوطلب باشند و به هیچ عنوان از نیروهای پاکبان برای نظافت شهر کاسته نشود. دلیل این موضوع هم این بود که لطمه‌ای به موضوع نظافت شهر وارد نشود. در عین حال نیروهای داوطلب مردمی هم طی مسیر پیاده‌روی با دریافت کیسه زباله به بحث نظافت کمک می‌کنند. طبق آمار چند هزار نفر با دریافت کیسه زباله به صورت داوطلب مسیر پیاده را تمیز و کیسه‌ها را در مکان‌های مشخص قرار داده‌اند.
محمدی در ادامه اضافه می‌کند: مسئولیت نظافت شهر کاظمین با سازمان زیباسازی است که از سازمان مدیریت پسماند ۴۰ نفر نیروی داوطلب سازمان در اختیار داشتند و ۵۰ نفر هم نیروی داوطلب مردمی درخواست کردند که در اختیار آنها قرار گرفت. علاوه بر آن حدود ۵۰ نفر آتش‌نشان به نقاط مختلف عراق اعزام شدند که این افراد در موضوعات ایمنی و کنترل حوادث در حال فعالیت هستند. مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند اضافه می‌کند: این سازمان، ۳۶ دستگاه خودروی مکانیزه ویژه جمع‌آوری پسماند، نظافت و نگه‌داشت به کوفه، نجف و کربلا اعزام کرد که در حال خدمت‌رسانی هستند.
جستجو
آرشیو تاریخی