فرهنگ

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:
جای مجلس بودم
به سیدعباس صالحی رأی می‌دادم
محمدمهدی اسماعیلی با اشاره به اینکه سیدعباس صالحی ـ وزیر فرهنگ پیشنهادی دولت چهاردهم ـ فردی مورد اعتماد رهبر انقلاب است، گفت: در کمیسیون فرهنگی مجلس عرض کردم اگر به جای شما بودم قطعاً به ایشان رأی اعتماد می‌دادم. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست مدیران ارشد وزارت فرهنگ با تسلیت به مناسبت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله علیه السلام گفت: به پایان کارمان در دولت شهید رئیسی رسیده‌ایم. شاید سه ماه پیش در همین روز یعنی ۲۹ اردیبهشت ماه هیچ فردی چنین پایانی هم به ذهنش خطور نمی‌کرد. وی ادامه داد: روز سی‌ام اردیبهشت در حال آماده‌سازی گزارشات مربوط به نمایشگاه کتاب بودم تا خدمت رئیس‌جمهور ارائه بدهم که هیچ‌وقت فرصت آن فراهم نشد و ما بعد از آن شب سرد و سخت، در کوهستان ورزقان با رئیس‌جمهور عزیزمان وداع کردیم. وی با قدردانی از تلاش همکاران در وزارت فرهنگ گفت: تلاش کردم مراتب قدردانی خود را از تک تک افراد نشان بدهم و در همین زمینه از کتابداران در مناطق دور افتاده تا مدیران ارشد با عشق و علاقه به صورت کتبی قدردانی کردم.

دنبال کردن خط مشی رهبری
وزیر فرهنگ با اشاره به دیدار خود با رئیس‌جمهور گفت: در دیدار با ایشان، گزارش‌های مربوط را ارائه کردم و عرض کردم که دولت‌هایی در عرصه فرهنگ موفق بودند که خط مشی رهبر معظم انقلاب را دنبال کردند.
وی گفت: اینکه بنده به نقاط ضعف فرهنگی در گذشته اشاره می‌کنم مخاطبم مدیران قبلی نیست بلکه متوجه تفکر حاکم بر دولت قبل است و این تفکر در مغایرت با اسناد بالادستی و تفکرات امام بود و به همین دلیل حوزه فرهنگ به انفعال کشیده می‌شد.

تصویب سندهای بالا دستی
وی با اشاره به تصویب اسناد بالادستی از جمله سند هنرهای نمایشی، سینما، تئاتر، موسیقی و هنرهای تجسمی گفت: ممکن است برای عده‌ای این اقدامات خوشایند نباشد و نخواهند تن به قانون بدهند؛ اما با اطمینان می‌گویم ریل‌گذاری‌ها و نهادسازی‌ها به صورت کامل انجام شده و وزارت فرهنگ در بهترین وضعیت خود قرار گرفته است. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در جلسات دولت به رئیس جمهور محترم گفتم روز آغاز به‌کارم در وزارت فرهنگ، هنرمندان زیادی دارای محدودیت بودند این در حالی است که امروز این عدد به کمتر از انگشتان دو دست می‌رسد و وفاق بالایی در جامعه هنری به وجود آمده است‌.

خدمات صندوق اعتباری هنر
وزیر فرهنگ با اشاره به خدمات صندوق اعتباری هنر به هنرمندان گفت: آغوش ما در صندوق هنر به روی تمامی اهالی فرهنگ، هنر و رسانه باز بود. وی درادامه سید عباس صالحی وزیر پیشنهادی دولت چهاردهم به عنوان وزیر فرهنگ را فردی مورد اعتماد رهبرعزیز انقلاب و آقای رئیس جمهور معرفی کرد و افزود: در کمیسیون فرهنگی مجلس عرض کردم اگر به جای شما بودم قطعاً به ایشان رأی اعتماد می‌دادم. اسماعیلی از مدیران ارشد وزارتخانه خواست تا ثانیه آخری که آقای صالحی به کمک آنها نیاز دارد با قوت به کار خود ادامه دهند. در انتهای این نشست مدیران ارشد وزارت فرهنگ از زحمات وزیر فرهنگ تجلیل کردند.

جستجو
آرشیو تاریخی