صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و سی و نه - ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و سی و نه - ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۷

خبر

هاشمی: پاداش‌ها یکسان می‌شود
کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان در مراسم بدرقه کاروان به پاریس از پاداش و اقدامات یکسان بین ورزشکاران پارالمپیکی و المپیکی خبر داد.
هاشمی در جمع ورزشکاران پارالمپیکی گفت: «وزارت ورزش هر آنچه برای کاروان المپیک انجام داد، برای کاروان پارالمپیک هم انجام داده است. شما امروز در آستانه یکی از سفرهای مهم زندگی خودتان هستید و علاوه بر اینکه نماینده رشته خود هستید، نماینده کشور در رقابت‌های پارالمپیک خواهید بود.
۱۸۴ کشور در این رقابت‌ها حاضر می‌شوند و امیدوارم با دست پر به ایران برگردید.» او همچنین با اشاره به گلایه‌ها درباره حقوق ناچیز پارالمپیکی‌ها از صندوق حمایت از قهرمانان گفت: «شاید کوتاهی از همکاران من بوده که این موضوع اعلام نشده اما حدود ۲ ماه است همسان‌سازی حقوق ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی انجام شده و هیچ نگرانی وجود ندارد. پاداش پای سکو هم جزو وظایف کمیته ملی پارالمپیک است و ما با این حال سعی می‌کنیم با کمک به کمیته ملی پارالمپیک این دغدغه شما را نیز برطرف کنیم.»


اولین تمرین ساحلی‌بازان
ساحلی‌بازان ایران با ورود به تائو یو، اولین تمرین را برای حضور در تور آزاد آسیایی انجام دادند. تیم ملی والیبال ساحلی ایران با ترکیب عباس پورعسگری و علیرضا آقاجانی برای ارتقای رنکینگ جهانی و آسیایی، عصر به دبی پرواز کردند و از آنجا راهی چین‌تایپه شدند. ساحلی‌بازان ایران بعد از ورود به شهر میزبان تور آزاد آسیایی دست به توپ شدند تا با شروع رقابت‌ها از فردا آماده باشند.
تور آزاد والیبال ساحلی تائو یو آن از اول تا پنجم شهریورماه به میزبانی چین‌تایپه برگزار می‌شود. ساحلی‌بازان ایران که برای سهمیه قهرمانی مردان جهان 2025 آماده می‌شوند، در رقابت‌های مرحله نهایی انتخابی المپیک در آسیا هم از اول تا سوم تیرماه در نینگبو ژیانگ شِن چین شرکت می‌کنند.


پاداش تشویقی برای پارالمپیکی‌ها
غفور کارگری، رئیس کمیته ملی پارالمپیک گفت: برای پارالمپیکی‌ها یک میلیارد پاداش تشویقی در نظر گرفته‌ایم که این جدا از پاداش مدال‌آوری آنهاست. او در مراسم بدرقه کاروان اعزامی به پارالمپیک 2024 پاریس گفت: یک میلیارد تومان پاداش تشویقی در نظر گرفته‌ایم که این جدا از پاداش اصلی برای مدال‌آوران است. کاری کنید که بتوانیم همه این مبلغ را بدهیم که این مسأله به اخلاق و عملکرد حرفه‌ای شما باز می‌گردد.
 

مشکل اعزام سرمربی تیم ملی گلبال به پاریس
سرمربی تیم ملی گلبال در آستانه اعزام به بازی‌های پارالمپیک با مشکلات و مخالفت‌های اداری برای همراهی تیمش مواجه شده است. بهمن دوستی در این باره گفت: برای حضور در بازی‌های پارالمپیک نامه از وزارت ورزش به سازمان آتش‌نشانی برده‌ام اما با وجود این نامه هم با مأموریت من موافقت نکرده‌اند. می‌گویند مأموریت‌هایت زیاد بوده است و نمی‌توانیم با این موافقت کنیم در حالی که قرار است در همین مأموریت نتیجه همه کارها و تلاش‌های‌مان را ببینیم. این بازی‌ها برای من و شاگردانم اهمیت زیادی دارد. می‌خواهیم یک نتیجه تاریخی از این بازی‌ها بگیریم و خود را آماده آن می‌بینیم اما این مشکلات برای‌مان چالش ایجاد کرده است.


خالکوبی، عامل محرومیت ورزشکاران از پارالمپیک
ورزشکارانی که خالکوبی آنها مشخص باشد از پارالمپیک پاریس محروم می‌شوند. این قانون توسط کمیته بین‌المللی پارالمپیک (IPC) اجرا می‌شود که به عنوان یک سازمان کاملاً مجزا از کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) عمل می‌کند.‌ جوزف کریگ شناگر بریتانیایی ورزشکاری بود که در رقابت‌های پارالمپیک ریو در سال 2016 با مشکلاتی روبه‌رو شد. کریگ که در مسابقات شنای قهرمانی اروپا در پرتغال شرکت کرد، باوجود پیروزی در فینال 100 متر آزاد S8، محروم شد. او سپس در 19 سالگی با خالکوبی حلقه‌های المپیک خود وارد استخر شد.
 

برترین خط‌‌‌زن لیگ در سپاهان ماندنی شد
یاسین کبیریان‌جو، برترین خط‌‌زن فصل گذشته لیگ برتر هندبال قراردادش را با سپاهان تمدید کرد. خط‌‌زن 30 ساله سپاهانی‌ها که پیراهن تیم ملی کشور با هدایت مجید رحیمی‌زاده، سرمربی پیشین طلایی‌ها را پوشیده بود، برای دومین‌بار با اصفهانی‌ها قرارداد بست. رقابت‌های لیگ برتر هندبال از دهه اول مهر ماه آغاز می‌شود. این مسابقات در این فصل به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود و مرحله پلی‌آف ندارد. سپاهان نیز در هفته نخست میزبان آلومینیوم اراک خواهد بود.

جستجو
آرشیو تاریخی