صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و سی و نه - ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و سی و نه - ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۷

تابستان بایرن تمام نشده

سه بازیکنی که از باواریا می‌روند

بایرن مونیخ که برای نخستین‌بار بعد از 11 سال فصل گذشته را بدون جام به پایان رساند، تابستان شلوغی را پشت‌سر گذاشته و بازیکنانی ازجمله هیروکی ایتو از اشتوتگارت و ژوائو پالینیا را از فولام به خدمت گرفته و بعید است بازیکن دیگری به تیم اضافه شود اما در فرصت باقیمانده احتمالاً بازیکنانی از باواریایی‌ها جدا می‌شوند. به سه بازیکن اشاره می‌کنیم:
 
کینگزلی کومان
او با وجود آنکه در نخستین بازی فصل مقابل اولم در جام حذفی موفق به گلزنی شد، آزاد است که از بایرن مونیخ برود. گفته می‌شود بال فرانسوی مورد توجه بارسلونا، پاری‌سن‌ژرمن و چند تیم لیگ برتری است.
اولویت بایرن فروش او است اما شاید این تابستان به انتقال قرضی‌اش هم راضی شود. این بازیکن 28 ساله هم دوست دارد از بایرن برود بعد از آنکه از ترکیب اصلی تیم بیرون افتاده است. از میان این سه نفر احتمال جدایی کومان بیشتر است اما اینکه مقصد بعدی او کدام تیم خواهد بود، باید منتظر ماند و دید.
 
لئون گورتزکا
بایرن مونیخ مصمم است که این بازیکن از تیم جدا شود اما او می‌خواهد بماند و برای جایگاهش در ترکیب اصلی بجنگد. این هافبک 29 ساله از ترکیب اصلی بیرون مانده و اگر مصدومیت بازیکنان اصلی پیش نیاید، بعید است حتی در فهرست بازیکنان برای هر بازی قرار بگیرد.
گفته می‌شود اتلتیکومادرید و ناپولی به او علاقه دارند اما هنوز به طور رسمی این پیشنهاد را ارائه نداده‌اند، معلوم نیست تیم دیگری هم به دنبال جذب ستاره سابق شالکه باشد. اینکه با بایرن تا سال 2026 قرارداد دارد و دستمزد بالایی هم دریافت می‌کند، شاید تیم‌های علاقه‌مند را هم بی‌رغبت کند به هر حال مقامات بایرن امیدوارند تیم خوبی پیدا کند که در آن توان درخشیدن داشته باشد و آنها را هم از دستمزد هنگفت او خلاص کند.
 
آلفونسو دیویس
شاید شانس آلفونسو دیویس برای جدایی از بایرن قبل از پایان فرصت نقل و انتقالات زیاد نباشد اما بازیکن تیم ملی کانادا در طول تابستان مورد توجه تیم‌های متعددی قرار گرفته است. 12 ماه از قرارداد او باقی مانده و صحبتی از تمدید قرارداد نیست. باشگاه‌های علاقه‌مند می‌توانند فرصت آخر برای به دست آوردن پول بابت فروش او را به بایرن بدهند. گفته می‌شود رئال مادرید دیویس را می‌خواهد اما مشخص نیست در این تابستان برای جذبش پیشنهاد بدهند یا مثل کیلیان امباپه منتظر تمام شدن مدت قراردادش باشند. باشگاه‌های لیگ برتری هم در کورس رقابت برای به دست آوردن مدافع چپ بایرن قرار دارند.
رئال ترجیح می‌دهد مدت قراردادش با بایرن به پایان برسد درست مثل داوید آلابا که به عنوان بازیکن آزاد به رئال آمد.
جستجو
آرشیو تاریخی