محمدی دفاع چپ سرخ‌ها را بیمه می‌کند

میلاد بمب 850 هزار دلاری پرسپولیس

ایلیا بهزاد اول
خبرنگار

در اولین ساعات بامداد روز سه‌شنبه، بمب شبانه باشگاه پرسپولیس برای سمت چپ خط دفاعی منفجر شد و میلاد محمدی، با عقد قراردادی رسمی به جمع شاگردان خوان کارلوس گاریدو اضافه شد. این انتقال بزرگ، به معنای پایان دغدغه چند ماه اخیر هواداران پرسپولیس برای سمت چپ خط دفاعی تیمشان بود؛ جایی که پس از انتقال عبدالکریم حسن به باشگاه الوکره قطر، با مطرح شدن گزینه‌های مختلف خارجی خالی مانده بود و حالا با یک گزینه باتجربه داخلی پر می‌شود.
باشگاه پرسپولیس 400 هزار دلار به میلاد محمدی پرداخت کرد تا قراردادش را با باشگاه ترکیه‌ای فسخ کند. ضمن اینکه گفته می‌شود 450 هزار دلار نیز برای رقم قرارداد یک فصل او در نظر گرفته شده است. از یحیی عطیه‌الله مراکشی گرفته تا ژولت ناگی مجارستانی و گزینه‌های برزیلی و پرتغالی، همه در هفته‌های اخیر به پرسپولیس پیشنهاد شدند اما جانشین عبدالکریم حسن، یک چهره نام‌آشنا برای هواداران پرسپولیس بود.
 میلاد محمدی که پس از درخشش در راه‌آهن خیلی زود با اعتماد کارلوس کی‌روش به ترکیب اصلی تیم ملی ایران رسید، از سال ۲۰۱۵ در خارج از ایران بازی کرده و پرسپولیس، دومین تیم حرفه‌ای او در فوتبال ایران پس از راه‌آهن خواهد بود. محمدی در روزهایی که انتخاب اول سمت چپ خط دفاعی تیم ملی ایران بود، روزهای خوبی در تیم اخمت گروژنی روسیه داشت اما بهترین تجربه بازی وی، به حضور در لیگ‌های بلژیک و یونان برمی‌گردد؛ جایی که محمدی در دو تیم مدعی این لیگ‌ها یعنی خنت و آ.ا.ک آتن به رقابت پرداخت. حضور در این دو تیم، باعث شده تا محمدی سابقه ۱۴ بازی در لیگ اروپا و لیگ قهرمانان اروپا را در کارنامه خود داشته باشد که برای یک بازیکن ایرانی در خط دفاعی، تجربه قابل‌قبولی محسوب می‌شود.
 حضور همزمان محمدی و حاج‌صفی در باشگاه آ.ا.ک آتن و آمادگی بالای حاج‌صفی برای حضور در پست دفاع چپ، باعث نیمکت‌نشینی محمدی در این تیم شد تا او، از میانه فصل گذشته به تیم آدانا دمیراسپور ترکیه بپیوندد. محمدی در سوپرلیگ ترکیه، انتخاب نخست سرمربی تیم خود بود اما در ۱۳ مسابقه فصل گذشته، نتوانست گل و پاس گلی را به نام خود ثبت کند. در اولین بازی این فصل، محمدی در ترکیب ثابت تیمش مقابل فنرباغچه ژوزه مورینیو قرار گرفت و در روز شکست یک بر صفر آدانا مقابل تیم آقای خاص، عملکرد خوبی را با نمره ۷ از ۱۰ در زمین به جا گذاشت. او پس از حضور در دومین بازی فصل مقابل ریزه‌اسپور به عنوان بازیکن ثابت، قرارداد خود با آدانا دمیراسپور را فسخ کرد تا روند انتقالش به پرسپولیس، راحت‌تر از قبل پیش برود. مشخصاً میلاد محمدی مانند دیگر گزینه‌های باشگاه برای سمت چپ خط دفاعی یک هندوانه دربسته نیست و هواداران پرسپولیس، بارها بازی‌های محمدی را در سطح ملی دیده‌اند و همین موضوع، باعث جلب رضایت هواداران پرسپولیس از این خرید شده است. نکته دیگر اینکه محمدی، سابقه بازی در کنار بسیاری از بازیکنان تیم پرسپولیس از جمله امیری، کنعانی‌زادگان و پورعلی‌گنجی را در کارنامه خود دارد و همین موضوع می‌تواند به هماهنگی بیشتر بازیکنان خط دفاعی پرسپولیس در این فصل کمک کند.
 اینکه محمدی در ۳۰ سالگی تا چه اندازه آماده بازی در لیگ ایران است و می‌تواند به پرسپولیس کمک کند را باید پس از دیدن چند بازی از او قضاوت کرد. با این حال با توجه به بازخوردها و واکنش‌ها و مقایسه کارنامه محمدی با سایر گزینه‌های داخلی و خارجی، می‌توان او را یک خرید موفق و مناسب در پنجره نقل و انتقالاتی پر فراز و نشیب پرسپولیس قلمداد کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی