کلاهبرداری با نام چهره‌های مشهور مستطیل سبز

جنجال کوروش کمپانی برای 4 ستاره فوتبال

ستاره‌های فوتبال ایران به واسطه محبوبیت‌های فراوان خود، در کنار فعالیت در حوزه فوتبال، در فضای مجازی هم فعالیت گسترده‌ای دارند. همین موضوع باعث می‌شود تا برخی از بنگاه‌های اقتصادی نوپا برای تبلیغات کسب و کار خود سراغ بازیکنان نامدار بروند که البته در برخی مواقع این تبلیغات به ضررشان تمام می‌شود.
شرکت کوروش پردازان آی‌سا (با نام تجاری کوروش کمپانی) شرکتی بود که به واسطه فروش گوشی آیفون و تبلیغ ستاره‌هایی همچون علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی، سعید صادقی و مهدی مهدی‌پور به یکباره مشهور شد اما در نهایت خبر کلاهبرداری این شرکت در بهمن 1402 و متواری شدن مدیر شرکت منتشر شد. حال با توجه به شکایت مالباختگان از کلاهبرداری شرکت کوروش کمپانی، تبلیغات این بازیکنان برای آنها دردسرساز شده. البته برخی از بازیکنان و پیشکسوتان به محض اطلاع از اقدام این شرکت، مبالغ دریافتی بابت تبلیغات شرکت کمپانی را عودت دادند اما این اقدام از سوی برخی دیگر از بازیکنان صورت نگرفت.
همین موضوع باعث شد در تاریخ 15 مردادماه دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 5 تهران نامه‌ای به فدراسیون ارسال کند با این مضمون که قرارداد «مرتضی پورعلی‌گنجــــــی، مهـــــــدی مهدی‌پور، سعید صادقی و علیرضا بیرانوند» در سازمان لیگ ثبت نشود و این سازمان کارت بازی آنها را تا زمان بازگرداندن مبلغ دریافتی برای تبلیغات صادر نکند. در این بین هفته اول مسابقات لیگ برگزار شد و مهدی‌پور به دلیل مصدومیت در ترکیب تیمش قرار نگرفت اما بیرانوند، پورعلی‌گنجی و صادقی برای تیم‌شان بازی کردند. این موضوع باعث شد تا ابهاماتی در رابطه با بازی کردن این 3 بازیکن مطرح شود.
در این بین سرتیپ پاسدار حسین رحیمی، رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا طی نامه‌ای به فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ تأکید کرده که در صورت تخلف از دستور، نسبت به تعقیب قضایی فرد مسئول اقدام خواهد شد. بر همین اساس جمشید نورشرق، رئیس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال در خصوص این موضوع عنوان کرد: «برداشت از این نامه، این است که بنابر نظر مرجع محترم قضایی انتظار این است تا بازیکنان مورد اشاره وجوهی که برای تبلیغ آن شرکت دریافت کردند را مسترد کنند.»
او در واکنش به اینکه سه بازیکن از چهار بازیکن مورد اشاره در هفته اول لیگ برتر به میدان رفتند، ابراز کرد: «آخرین اطلاعی که دارم این است که به محض وصول نامه در فدراسیون، به سازمان لیگ ابلاغ و اجرا شد ولی اینکه در راستای رفع مشکل بازیکنان پیش رفتند یا نه، اطلاعی ندارم.»
در این بین باید به این موضوع اشاره داشت که مخاطبان گول تبلیغات شرکت‌های این چنینی را نخورند چرا که شرکت‌های این چنینی با حربه تبلیغ کسب و کار خود توسط ستاره‌های فوتبال، اقدام به کلاهبرداری‌های این چنینی می‌کنند.
اقدام باشگاه پرسپولیس برای واریز وجه به حساب دادسرا
در این بین نامه مذکور روز دوشنبه به باشگاه پرسپولیس ارجاع داده شد و در همین راستا بخش حقوقی این باشگاه با دریافت وجه از سعید صادقی و مرتضی پور‌علی‌گنجی، قرار است وجه مورد نظر را به حساب دادسرای عمومی انقلاب واریز کند تا مشکل این دو بازیکن پرسپولیس حل شود. گفته شده مبلغ مورد نظر برای این دو بازیکن که باید بازگردانده شود، 50 میلیون تومان است.

 

مشکل حل شد

در پی نامه معاون دادستان و سرپرست دادسرای عمومی انقلاب به فدراسیون فوتبال برای جلوگیری از صدور کارت بازی مرتضی پورعلی‌گنجی، سعید صادقی، مهدی مهدی‌پور و علیرضا بیرانوند؛ این بازیکنان مبالغ دریافت شده از شرکت مذکور را به شماره حساب اعلام شده بازگرداندند تا مشکل آنها برطرف شود. پس از این اتفاق، معاون دادستان و سرپرست دادسرای عمومی انقلاب در نامه‌‌ای به فدراسیون فوتبال اعلام کرد نظر به اینکه بازیکنان مورد نظر نسبت به پرداخت مبالغ اقدام کرده یا تعهد پرداخت ظرف چند روز آینده را داده‌اند، صدور کارت بازی برای نامبردگان بلامانع است.

جستجو
آرشیو تاریخی