صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و سی و نه - ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و سی و نه - ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۴

ایران در «ایران»

بهره‌برداری از جاده ترانزیتی برکت
در مرز خسروی
قصرشیرین- بزرگراه ترانزیتی برکت با هدف ایمنی سفر زائران اربعین و انجام فعالیت‌های تجاری و تضمینی برای صادرات استان کرمانشاه به بهره‌برداری رسید.
«سید شهرام کهریزی» مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: جاده ترانزیتی برکت با هدف تفکیک مسیر تردد زوار اربعین حسینی(ع) و خودروهای ترانزیتی و باری در محور پایانه مرزی خسروی احداث شده است.‌ جاده‌ای به طول سه کیلومتر و عرض ۲۵ متر که با بیش از یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در پایانه مرزی خسروی به بهره‌برداری رسیده و در ایام اربعین و اوج تردد زائران منجر به عدم توقف در صادرات و فعالیت‌های ترانزیتی می‌شود. وی اظهار کرد: این بزرگراه کیفیت مناسبی برای تردد کامیون‌ها و وسایط نقلیه سنگین دارد و اکنون زیربار ترافیک رفته و مشکلی به لحاظ تردد وجود ندارد.
 
واریز نخستین عوارض آلایندگی پارس جنوبی به حساب هرمزگان
 بندرعباس - برای نخستین بار عوارض آلایندگی پارس جنوبی در منطقه عسلویه استان بوشهر به مبلغ 77 میلیارد تومان به حساب استان هرمزگان واریز شد.
 مهدی دوستی استاندار هرمزگان با اعلام این خبر افزود: با وجود تکلیف قانونی و تعیین سهم مناطق تحت تأثیر آلایندگی صنایع مستقر در منطقه پارس جنوبی، اجرای آن سالیان سال به تأخیر افتاده بود که با مکاتبات و پیگیری‌های مکرر، این مهم محقق شد.  وی خاطرنشان کرد: سهم پارسیان هرمزگان از عوارض آلایندگی عسلویه ۱۱.۹ درصد محاسبه شده بود که اولین بخش آن به حساب امور مالیاتی استان واریز شد.

قطع گسترده برق در شهر کرمان
کرمان - برق بخش‌های قابل توجهی از شهر کرمان در شرایطی ظهر دیروز سه‌شنبه قطع شد که تلفن گویای شرکت توزیع، علت را «افت فرکانس و خرابی» اعلام کرد. سامانه تلفنی شرکت توزیع نیز تا چند دقیقه اشغال بود و پاسخگو نبود که این موضوع به احتمال زیاد، به شمار بالای تماس گیرندگان برمی‌گشت.
اپراتور سامانه تلفنی اتفاقات برق(۱۲۱) در پیامی ضبط شده به این خاموشی اشاره کرد و گفت: به دلیل افت فرکانس و خرابی، برق مناطق والفجر، امام جمعه، زهره کرمانی، آبنوس، شهید علی ضیا و اطراف، خیابان کمیل، امیر کبیر، قسمتی از طاهرآباد، قسمتی از جاده تهران، قائم آباد، حاجی آباد، قسمتی از بلوار جمهوری، بلوار حجاج، کمربندی امام رضا و اطراف قطع شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی