اخبار

فیلترشکن‌ها، پیاده‌نظام نفوذی دشمن
وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت چهاردهم بار دیگر بر ضرورت احتیاط در استفاده مردم از فیلترشکن‌ها تأکید کرد.
سیدستار هاشمی در شبکه اجتماعی ویراستی نوشت: به‌عنوان یک متخصص، تأکید می‌کنم که نقش فیلترشکن‌ها در بسیاری از حملات سایبری علیه زیرساخت‌های حیاتی کشور، همان نقش پیاده‌نظام نفوذی دشمن است. وی همچنین در شبکه ویراستی عدم انسجام حکمرانی سایبری و نبود دسترسی عادلانه مردم به اینترنت را از چالش‌های حوزه‌ آی سی تی عنوان کرد. هاشمی نوشت: عدم انسجام حکمرانی سایبری، مسائل مرتبط با دسترسی عادلانه عموم ملت به اینترنت، پایین‌بودن سهم صادرات محصولات دانش‌بنیان و فناورانه و خدمات فنی مهندسی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و حریم خصوصی مردم از چالش‌های جدی این حوزه است.

آنتن آیفون‌های ۱۴ و ۱۵ قاچاق
قطع می‌شود
سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرد با توجه به پیگیری‌های جدی این ستاد از اپراتورها و سازمان رگولاتوری، اقداماتی برای قطع آنتن آیفون‌های 14 و 15 قاچاق کلید خورده است.
حمیدرضا دهقانی‌نیا افزود: اقدامات مورد نظر در این خصوص هنوز تکمیل نشده است و همچنان در حال پیگیری هستیم تا این موضوع به طور کامل به مرحله اجرا برسد. وی در پاسخ به سؤالی در مورد آمار واردات 500 میلیون دلاری آیفون 14 و 15 قاچاق که توسط یکی از انجمن‌های تخصصی اعلام شده است، گفت: این دسته از آیفون‌ها رجیستر نمی‌شوند در نتیجه، آماری از تعداد آنها وجود ندارد. انجمن‌های صنفی نیز آمار کشور را احصا و اعلام نمی‌کنند و چنین مسئولیتی نیز ندارند.

عبور صادرات دانش‌بنیان‌ها به کنیا
از یک میلیون دلار
مدیرعامل خانه نوآوری و فناوری ایران (iHiT) در کنیا، حجم صادرات دانش‌بنیان به کنیا را بیش از یک میلیون دلار اعلام کرد.
به گزارش ایسنا، علی بنی عامریان افزود: خانه نوآوری و فناوری ایران در کنیا با ارائه خدمات صادراتی متنوع و تخصصی به عنوان یک راهبرد کلیدی در توسعه تجارت بین‌المللی ایران شناخته می‌شود. این مرکز با تمرکز بر توسعه بازارهای صادراتی و ایجاد فرصت‌های جدید به شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی کمک می‌کند تا در بازارهای جهانی بویژه در کنیا به عنوان دروازه‌ای به شرق آفریقا، موفقیت‌های چشمگیری کسب کنند.
وی، آی هیت کنیا را یک شریک تجاری مطمئن برشمرد که با ارائه خدماتی جامع و متنوع، نقشی حیاتی در توسعه تجارت بین‌المللی ایران ایفا می‌کند.

جستجو
آرشیو تاریخی