این عددها برای مسی و رونالدو است

آمار جالب هالند

یک بازی دیگر و یک دستاورد دیگر برای ارلینگ هالند که بازی به بازی بهتر و بهتر می‌شود. پپ گواردیولا درباره‌اش گفت: «91 گل در 100 بازی در انگلیس باورکردنی نیست، مسی و کریستیانو رونالدو 15 سال است که فوتبال را زیر سلطه دارند، این آمار و ارقام آنهاست.» آمار هالند را مرور می‌کنیم:
هالند در 67 بازی لیگ برتر 64 گل زده، هیچ بازیکنی به این رکورد در آغاز کارش در لیگ برتر نزدیک هم نشده، نفر بعدی محمد صلاح است که در 71 بازی 38 گل زده است.
هالند بهترین آمار گل نسبت به دقیقه بازی در تاریخ لیگ برتر را دارد(برای کسانی که حداقل 20 گل زده‌اند). او هر 85 دقیقه یک گل زده است، نفر بعدی سرخیو آگوئرو با یک گل در 108 دقیقه است.
هالند در 53 بازی فصل اولش برای سیتی در رقابت‌های مختلف 52 گل زده که در تاریخ باشگاه بی‌سابقه است.
هالند در فصل اولش در لیگ برتر 36 گل زد و از رکورد 34 گل آلن شیرر و اندی کول گذشت که در سه فصل اول لیگ برتر به ثبت رسید، آن موقع تیم‌ها 42 بازی انجام می‌دادند. هالند 48 بازی می‌خواست تا به آمار 50 گل در لیگ برتر برسد، رکورددار قبلی، کول بود که در 65 بازی به این آمار رسید. هالند اگر در این فصل کفش طلا ببرد، بعد از تیری آنری سال 2004 نخستین بازیکنی است که سه فصل پیاپی به کفش طلا می‌رسد.
 
پاسخ به کوکوریا
شیرینی پیروزی یکشنبه شب در ورزشگاه استمفوردبریج برای ارلینگ هالند مضاعف است با توجه به اظهاراتی که مارک کوکوریا در تابستان کرد. مدافع کناری تیم ملی اسپانیا در جشن قهرمانی در یورو 2024 برای مهاجم نروژی کری خواند و گفت: «هالند بهتر است بلرزی چون کوکوریا دارد می‌آید.» فقط 18 دقیقه زمان لازم بود تا هالند پاسخ بدهد، او کوکوریا را کنار زد و گل اول بازی را زد. برای بدتر شدن اوضاع، کوکوریا در نیمه دوم به دلیل مصدومیت مجبور به ترک زمین شد.
جستجو
آرشیو تاریخی