حوادث جهان

 جمع‌آوری چاقوهای «زامبی‌کش» در لندن
 پلیس انگلیس اعلام کرد از آنجا که قرار است از ماه آینده نگهداری و حمل چاقوهای موسوم به «زامبی‌کش» در این کشور ممنوع شود از دارندگان این سلاح سرد خواست تا در اسرع وقت اگر هر نوعی از این وسیله را در اختیار دارند، آن را به ایستگاه‌های پلیس تحویل دهند.دارندگان این وسیله تا ۲۳ سپتامبر فرصت دارند این اقلام را به ایستگاه‌های پلیس تسلیم و مطالبه غرامت کنند.دولت می‌گوید هر فردی که پس از سپری شدن این مهلت و اجرای قانون جدید با چاقو و قمه زامبی‌کش پیدا شود، با مجازات زندان مواجه خواهد شد.این ممنوعیت اولین گام در برنامه دولت کنونی برای مقابله با جرایم مرتبط با چاقو است که در یک دهه اخیر  رشد نگران‌کننده داشته است. پلیس می‌گوید یکی دیگر از ابزارهایی که جان مردم را به خطر می‌اندازد و بعضی از حمله‌ها توسط آن صورت می‌گیرد، شمشیرهای «نینجا» هستند و به دنبال آن است که این وسیله تهاجمی را نیز ممنوع کند.همچنین محفظه‌هایی مخصوص در جایگاه‌های مشخصی تعبیه می‌شود و در دسترس خواهد بود تا افرادی که می‌خواهند ناشناس بمانند از این طریق چاقوها را تحویل دهند.
 
افزایش سرقت از فروشگاه‌ها در آلمان
نصب صندوق‌های سلف‌سرویسی در فروشگاه‌های آلمان، هزینه‌ فروشندگان و زمان خرید و پرداخت کالاها را برای مشتریان کاهش داده اما از سوی دیگر این اقدام، سرقت کالا از فروشگاه‌ها را هم بیشتر کرده است.به گزارش دویچه‌وله، سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی در آلمان در ماه‌های اخیر صندوق‌های سلف‌سرویسی نصب کرده‌اند تا مشتریان بتوانند کالاهایشان را اسکن کنند و بهای آن را بپردازند. این اقدام به صرفه‌جویی در نیروی انسانی و بهبود خدمات به مشتریان از طریق کاهش زمان انتظار کمک می‌کند، اما خطرات قابل توجهی نیز به همراه دارد و سرقت از فروشگاه‌ها را بیشتر کرده است.کارشناسان از جمله «اشتفان روشن»، استاد در امور تجارت مواد غذایی در دانشگاه هایلبرون ایالت «بادن-وورتمبرگ»، نسبت به افزایش خطر سرقت در پی نصب و استفاده از صندوق‌های سلف‌سرویسی هشدار می‌دهند.وی پیشنهاد داد برای کاهش خطر سرقت، فروشندگان از اقدامات پیشگیرانه مختلفی مانند حضور کارکنان ناظر در کنار صندوق‌های سلف‌سرویسی و نظارت با دوربین که می‌تواند سرقت‌ها را شناسایی کند، استفاده کنند.
 
آتش‌سوزی گسترده در جنوب‌غرب فرانسه
رسانه‌های فرانسوی از وقوع آتش‌سوزی جنگلی در منطقه «لانگدوک» واقع در جنوب‌غرب این کشور خبر دادند.به گزارش بی‌بی‌سی، این حریق موجب شده است ده‌ها نفر از ساکنان مجبور به تخلیه منطقه شوند. بر اساس گزارش‌ها، آتش تاکنون بیش از ۳۰۰ هکتار از اطراف بزرگراه «مون‌پلیه» تا مرز اسپانیا را نابود کرده است.در فیلم‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، می‌توان دید گله‌ای از شترهای یک‌کوهانه توسط داوطلبان و آتش‌نشانان در حال هدایت به یک نقطه امن در بزرگراه اصلی شهر «فرونتینیان» هستند.این شترها معمولاً یک جاذبه توریستی هستند و بازدیدکنندگان را در کوهپایه‌های کوه‌های «گاردیول» به گردش می‌برند.۶۰۰ آتش‌نشان به همراه ۱۲ هواپیمای مخصوص و ۲ بالگرد برای مهار آتش به منطقه اعزام شده‌اند.
 
تخلیه صدها خانه در ایرلند به خاطر بمب جنگ جهانی
پلیس محلی بلفاست از کشف یک وسیله انفجاری خبر داده که گفته می‌شود مربوط به جنگ جهانی دوم است؛ موضوعی که باعث تخلیه صدها خانه شد.
به گزارش آسوشیتدپرس، پلیس ایرلند‌شمالی دستور تخلیه بیش از ۴۰۰ خانه را صادر کرد تا بمبی را که گمان می‌رود مربوط به دوران جنگ جهانی دوم باشد، خارج کند.
پلیس گفت که عملیات خنثی‌سازی ممکن است بیش از پنج روز طول بکشد.وسیله انفجاری در نیوتوناردز، منطقه‌ای از شهرستان داون در حدود ۱۵ کیلومتری شرق بلفاست کشف شد.پلیس موانعی ایجاد کرده و از خودروهای سواری خواسته است از ورود به منطقه خودداری کنند.یک مرکز پشتیبانی اضطراری برای ساکنانی که مجبور به ترک خانه‌هایشان شده‌اند، راه‌اندازی شده است.
 
آتشفشان تال در جنوب پایتخت فیلیپین فعال شد
دود ناشی از آتشفشان تال در جنوب پایتخت فیلیپین، بخش‌هایی از استان‌های باتانگاس، کاویت و لاگونا را فراگرفته است.به گزارش شینهوا، به گفته شورای مدیریت کاهش خطر بلایای شهری شهر تالیسای در باتانگاس، میزان فزاینده‌ای از مه دود آتشفشانی در این منطقه وجود دارد که به دلیل فعالیت مداوم گاززدایی آتشفشان تال است.مه دود شدید، مدارس چندین منطقه را مجبور به تعلیق کلاس‌ها کرده است. برخی از دولت‌های محلی نیز از ساکنان خواسته‌اند در صورت امکان از ماسک استفاده کنند و داخل خانه بمانند. همچنین ورود به جزیره آتشفشان تال، قایق‌سواری در دریاچه تال یا پرواز با هر هواپیما در نزدیکی آتشفشان مجاز نیست.
 
30 زخمی در آتش‌سوزی چرخ و فلک
 آتش‌سوزی در یک چرخ و فلک در نزدیکی شهر «لایپزیگ» در شرق آلمان، منجر به زخمی شدن ده‌ها نفر از جمله چند پلیس شد.به گزارش دویچه‌وله، پلیس آلمان اعلام کرد که یک چرخ و فلک در یک جشنواره موسیقی در نزدیکی شهر «لایپزیگ» در شرق این کشور آتش گرفت که منجر به آسیب‌دیدگی بیش از ۳۰ نفر از جمله چهار افسر پلیس شد.به گفته صلیب سرخ آلمان، حال ۲ نفر از مجروحان این حادثه آتش‌سوزی وخیم است.پلیس آلمان همچنین اعلام کرد که از یک بالگرد نجات در این عملیات استفاده شده است.آتش‌سوزی حوالی ساعت ۹ شب به وقت محلی در این چرخ و فلک رخ داد. ابتدا یکی از کابین‌ها آتش گرفت و سپس شعله به دیگر کابین‌ها سرایت کرد.

10 کشته در تصادف جاده‌ای هند
 حداقل ۱۰ نفر در یک تصادف جاده‌ای در ایالت اوتار پرادش در شمال هند جان خود را از دست دادند و ۳۷ نفر دیگر زخمی شدند.به گزارش ایندیاتودی، این حادثه جاده‌ای در بزرگراه ایالتی بادون-میروت در منطقه بولنشهر بر اثر برخورد یک دستگاه خودروی مسافربری با اتوبوسی که از جهت مخالف در حال حرکت بود، رخ داد.همه جانباختگان از سرنشینان خودروی مسافربری بودند که حامل نزدیک به ۲۰ نفر بود.
 
۷ کشته در برخورد ون مسافربری با کامیون در فیلیپین
 برخورد یک ون مسافربری و یک کامیون حمل بار در استان کوئزون در جنوب مانیل، جان حداقل 7 نفر از جمله یک دختر دو ساله را گرفت.به گزارش شینهوا، تحقیقات اولیه پلیس نشان داد که ون در حال حرکت به سمت شمال و مانیل بود که تصادف در بزرگراهی در شهر «ساریایا» رخ داد. راننده ون در حال رانندگی، لحظه‌ای خوابش برد و سپس خودرو با کامیون مقابل برخورد کرد و به مسیر دیگر منحرف شد.در این حادثه راننده ون بین کشته‌شدگان بود و راننده کامیون نیز بشدت مجروح شد.

جستجو
آرشیو تاریخی