حمله خونین پسر شرور به پدر و مادرش

گروه حوادث/پسر سابقه‌دار که به دنبال اختلافات خانوادگی پدر و مادرش را با چاقو مجروح کرده بود از سوی مأموران پلیس انتظامی استان فارس دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، ظهر روز یکشنبه 28 مرداد‌ماه گزارش یک درگیری خونین به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام شد.
پس از آن مأموران کلانتری 28 صدرا به محل حادثه در یکی از خیابان‌های شهر صدرا اعزام شدند.
 در بررسی‌های اولیه مأموران مشخص شد درگیری میان پسری ۳۵ ساله با پدر و مادرش رخ داده که در جریان این درگیری پسر جوان که در حالت طبیعی نبوده با سلاح سرد پدر 64 ساله و مادر ۵۱ ساله‌اش را بشدت مجروح کرده است.
سرهنگ اسماعیل زراعتیان، فرمانده انتظامی شیراز در این‌باره گفت: مأموران پلیس با مجوز قضایی وارد خانه شدند و دریافتند ضارب در حالی که سلاح سرد به همراه داشته در یکی از اتاق‌های خانه مخفی شده است که با ترفندهای پلیسی و دعوت به آرامش به بیرون از اتاق هدایت و بلافاصله دستگیر شد.
وی با اشاره به اینکه در استعلام از مراکز درمانی مشخص شد حال مادر مساعد اما وضعیت پدرمتهم وخیم است، تصریح کرد: در بررسی‌های تکمیلی معلوم شد ضارب از سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار بوده و علت و انگیزه درگیری نیز اختلافات خانوادگی بوده است.

 

توصیه پلیس

سرهنگ حمید افرامن
معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس

کنار فرزندانمان باشیم
این حادثه تلخ اولین و آخرین پرونده‌ای نیست که با موضوع درگیری‌های خانوادگی بخصوص ضرب و جرح والدین از سوی فرزندان با آن مواجه می‌شویم. در بررسی کارشناسانه چنین پرونده‌هایی به این نتیجه می‌رسیم که مهم‌ترین عامل بروز چنین حوادثی آشنا نبودن افراد با مهارت‌های زندگی بویژه آموزش ندادن کنترل خشم از سوی والدین به فرزندانشان است.
همچنین پدر و مادرها علاوه بر آموزش این مهارت‌ها به فرزندانشان، باید آنها را از کودکی زیر نظر داشته باشند و بدانند با چه افرادی در ارتباط هستند. بدون تردید علل چنین حوادثی نتیجه یک روز و یک سال نیست، بلکه بسیاری از آنها محصول تربیت‌های غلط دوران کودکی است.
نکته بعدی مشکلات اقتصادی است که برخی از خانواده‌ها را با چالش و درگیری مواجه می‌کند و موضوع بعدی هم مصرف مواد مخدر است که باعث می‌شود افراد به خاطر ناتوانی در کنترل رفتارهایشان به خاطر سوء‌مصرف مواد، دست به جرم و جنایت بزنند.در پایان و بر اساس تجاربی که در مجموعه پلیس داشته‌ام باید تأکید کنم که خانواده‌ها بهتر است از همان ابتدا به جای اینکه مقابل فرزندانشان بایستند کنارشان باشند. اگر توصیه‌هایشان تأثیر لازم را نداشت از بزرگ‌ترهای فامیل کمک بگیرند و در نهایت به مشاوره مراجعه کنند. ما در همه کلانتری‌ها مرکز مشاوره داریم و تمام تلاش من و همکارانم این است که افراد را در موضوعات اجتماعی به این مرکز ارجاع دهیم که تاکنون هم نتیجه رضایتبخشی در این بخش داشته‌ایم.

 

جستجو
آرشیو تاریخی