خبر

پاداش وزیر  ورزش به پارالمپیکی ها
 کاروان ورزشی ایران در پارالمپیک، بعد از بدرقه در حرم مطهر رضوی، امروز هم در مراسم صمیمی وزیر ورزش، با حضور مادران و همسرانشان در هتل المپیک به پاریس بدرقه می‌شوند. اعضای کاروان ورزشی ایران در پارالمپیک 2024 پاریس با نام فرزندان ایران، صبح دیروز با استقبال ویژه آستان قدس رضوی به زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) رفتند. 64 مسافر پارالمپیک پاریس به تهران برگشتند و عصر امروز هم از ساعت 17 در مراسمی با حضور سرمربیان تیم‌ها، وزیر ورزش از مادران و همسران قهرمانان تقدیر می‌کند؛ درست مثل مراسم المپیکی‌ها.    پارالمپیکی ها  100 میلیون،  مربیان 30 و مادارن و همسران ورزشکاران  هر کدام 10 میلیون تومان پاداش می گیرند.


انتخابی وزن 92 کیلوگرم برای جهانی
قاسم‌پور با فیروزپور
کشتی می‌گیرد

ملی‌پوش وزن ۹۲ کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد برای حضور در جهانی اوزان غیرالمپیکی با برگزاری انتخابی بین کامران قاسم‌پور و امیرحسین فیروزپور مشخص می‌شود. در کشتی آزاد، تاکنون امیرمحمد یزدانی در 70 کیلوگرم و محمد نخودی در 79 کیلوگرم طبق چرخه حضور خود را در جهانی قطعی کرده‌اند و در 61 کیلوگرم نیز شانس رضا مؤمنی بیشتر از سایر مدعیان است، اما باتوجه به اینکه کامران قاسم‌پور در چرخه المپیک کار خود را در 97 کیلوگرم استارت زد و پس از آن، باوجودی که به نظر می‌رسید در 86 کیلوگرم برای حضور در المپیک با حسن یزدانی وارد رقابت شود، اما در نهایت وارد چرخه این وزن نشد تا شانس حضور در چرخه 92 کیلوگرم مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی برای او حفظ شود. امیرحسین فیروزپور در غیاب کامران قاسم‌پور، نفر اول چرخه این وزن شده و قرار است بین او و فیروزپور شهریور ماه انتخابی برگزار شود.
 

جدا یی سازمان لیگ کشتی
 از فدراسیون
سازمان لیگ و کمیته برگزاری مسابقات فدراسیون کشتی از این پس صاحب ساختمانی مستقل شدند که بعد از اربعین مراسم افتتاحیه رسمی انجام می‌شود. در حالی که پیش از این در ورزش ایران صرفاً فوتبال و فوتسال صاحب سازمان و ساختمان مستقل لیگ بوده‌اند، کشتی هم در ساختمانی مستقل فعالیتش را ادامه می‌دهد. این ساختمان بین فدراسیون کشتی و فدراسیون بسکتبال قرار دارد و از سوی فدراسیون برای استقرار کمیته برگزاری مسابقات و سازمان لیگ، تجهیز شده است تا این دو کمیته، در فضایی خارج از فدراسیون کشتی و ساختمانی مستقل به فعالیت خود ادامه دهند.


گشایش مسیری نو به نام سنگنوردی در قزاقستان
تیمی از سنگنوردان ایران موفق به گشایش مسیری نو روی دیواره shymbulak در نزدیک شهر آلماتی شدند.  این دیواره در محدوده کمپ تویوکسو (tuyuk-su) قرار دارد که دارای ۹ مسیر است و با گشایش این مسیر به نام ایران به عنوان دهمین مسیر برای آن ثبت شد. حسن گرامی سرپرست تیم، محمد صنعت کار، محمد آشوری و حسین مرادزاده نفرات تیم ایران بودند.


هاکی روی یخ ایران  بازی‌های زمستانی را از دست داد
طبق اعلام فدراسیون جهانی هاکی روی یخ، تیم ایران  المپیک زمستانی 2024 را از دست داد.  ۱۲ تیم مردان و ۸ تیم زنان از آسیا در این دوره از المپیک شرکت می‌کنند.  در حالی که هاکی روی یخ ایران فقط چهار سال است صاحب پیست یخ شده و دو سال از تأسیس آن به عنوان انجمن می‌گذرد، به رغم  دونایب قهرمانی و قهرمانی آسیا در دوسال گذشته برای تیم زنان و همچنین نایب قهرمانی دیویژن ۴ مردان و نایب قهرمانی تیم مردان در مسابقات کشورهای اسلامی نتوانست امتیازات لازم را برای حضور در این بازی‌ها کسب کند. این در حالی است که تیم کویت که در آخرین رده‌بندی در جایگاهی پایین‌تر از کشورمان جای دارد و در مسابقات گذشته نیز مقابل تیم‌های کشورمان متحمل شکست شده بود، به دلیل سابقه بیشتر از امتیاز کلی بالاتری برخوردار شد و جواز حضور در این بازی‌ها را کسب کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی