از گوشه و کنار ایران

زندانی محکوم به قصاص بعد از 30 سال آزاد شد
اولیای دم یک مقتول در اهواز پس از ۳۰ سال، با ورود دادستان و اعضای هیأت صلح و سازش به پرونده از قصاص قاتل صرف‌نظر کردند.
صادق جعفری چگنی دادستان مرکز خوزستان‌ گفت: این محکوم به مدت ۳۰ سال در زندان به سر می‌برد که باتوجه به اجرا نشدن حکم وی تاکنون و ضرورت تعیین تکلیف محکومان به قصاص، پرونده وی برای صلح و سازش پیگیری شد. پس از گذشت یک سال، برگزاری جلسات متعدد در دادسرای اهواز و شعبه ویژه حل اختلاف عشایر استان، اولیای دم به دریافت دیه و گذشت از قصاص رضایت دادند و شرایط آزادی این زندانی پس از ۳۰ سال فراهم شد.
 
واژگونی آمبولانس حامل بیمار در حومه بجنورد
آمبولانس شهرستان بجنورد هنگام انتقال یک بیمار به بیمارستان به علت نامعلومی واژگون شد.
دکتر تقی دولت آبادی رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: آمبولانس پایگاه اورژانس ۱۱۵ جاده‌ای امین‌الله شهرستان بجنورد حین انتقال بیمار به بیمارستان واژگون شد. این حادثه در محور آشخانه-بجنورد و فاصله ۲۵ کیلومتری بجنورد رخ داد و یکی از کارشناسان فوریت‌های پزشکی دچار آسیب از نواحی دنده و دست شد ولی خوشبختانه حال عمومی وی مساعد است. در این حادثه آسیبی به مصدومان وارد نشد و آنها توسط آمبولانسی دیگر به بیمارستان منتقل شدند.
 
سرقت برای تسویه حساب شخصی
مرد کینه جو که به خاطر اختلافات شخصی، کارگر یک کارخانه را با ضرب و جرح هدف سرقت قرار داده بود دستگیر شد.
سرهنگ محمود گیلانی رئیس پلیس آگاهی استان سمنان گفت: کارگر یک کارخانه واقع در مهدیشهر هنگام رفتن به محل کار خود سوار یک دستگاه خودروی پراید با دو سرنشین شد اما سرنشینان خودرو او را مورد ضرب و شتم قراردادند و مبلغی پول و گوشی همراه او را سرقت کردند.
رئیس پلیس آگاهی استان سمنان ابراز داشت: با توجه به شکایت وی موضوع در دستور کار قرار گرفت و شاکی که مصدوم بود به بیمارستان سمنان اعزام شد. در پی بررسی‌های فنی و تخصصی کارآگاهان موفق به شناسایی راننده شدند و در عملیات غافلگیرانه او را دستگیر کردند.
وی بابیان اینکه سارق به جرم خود اعتراف و انگیزه خود را اختلافات شخصی با متهم عنوان کرد، افزود: تلاش برای شناسایی همدست سارق ادامه دارد.

انفجار گاز و تخریب سوئیت یک مهمانپذیر در اصفهان
کارگر اصفهانی براثر انفجار یک میهمانپذیر به سوختگی درجه‌ یک دچار شد.
سرآتشیار محمد شریعتی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی اصفهان گفت: حادثه انفجار در یک سوئیت یک طبقه مجاور آرامگاه صائب اصفهان به آتش‌نشانی اعلام شد و نیرو‌های عملیاتی از ایستگاه‌های یک و ۱۴ به محل حادثه اعزام شدند. آتش‌نشانان پس از حضور در محل با قطع برق و گاز این واحد نسبت به ایمن‌سازی محل اقدام کردند. بررسی‌ها نشان داد نگهبان میهمانپذیر پس از ترک یکی از میهمان‌ها به اتاق او رفته تا اتاق را نظافت کند اما گاز شهری در اتاق نشت کرده و تجمع آن به حدی بوده که انفجار اتفاق افتاد.
وی با بیان اینکه مرد ۵۰ ساله در این حادثه مصدوم و به بیمارستان منتقل شد، گفت: بر اثر وقوع این انفجار قسمت‌هایی از سوئیت که به عنوان میهمانسرا مورد استفاده قرار می‌گرفت به‌طور کامل تخریب شد و مقدار قابل توجهی از وسائل موجود در آن آسیب دید.
در بررسی‌های اولیه، علت این حادثه نشت گاز در محل تشخیص داده شد که تحقیقات درباره دلایل و منشأ انتشار این گاز و چگونگی بروز انفجار ادامه دارد.
 
پایان فرار 5 ماهه 2 متهم به قتل
عاملان قتل مرد اراکی پس از 5 ماه با ردیابی‌های پلیسی دستگیر شدند.
سرهنگ کامیار چهری رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: در پی وقوع یک فقره قتل عمد مرد ۴۲ ساله در فروردین‌ سال‌جاری در یکی از روستاهای شهرستان اراک تیمی از کارآگاهان مجرب اداره مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی مسئول رسیدگی به موضوع و دستگیری قاتل یا قاتلان شدند. مأموران اداره مبارزه با جرایم جنایی با انجام برخی اقدامات فنی و اطلاعاتی و بهره‌گیری از فنون پلیسی و کارآگاهی موفق به شناسایی ۲ متهم  شدند که با هماهنگی قضایی و در یک عملیات غافلگیرانه آنها را دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند. متهمان در تحقیقات فنی و تخصصی کارآگاهان به قتل عمد به دلیل اختلافات شخصی اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده به مقام قضایی معرفی شدند.

توقیف زانتیا با 19 میلیون تومان خلافی
یک دستگاه خودروی سواری زانتیا با ۱۹ میلیون تومان خلافی، توسط پلیس راه سرخس توقیف و به پارکینگ منتقل شد.
سرگرد هادی شیردل فرمانده پلیس راه سرخس گفت: راننده این خودرو چندین ماه با برداشتن پلاک جلوی خودرو، به ایست پلیس توجه نمی‌کرد، با انجام حرکات مخاطره‌آمیز، امنیت جاده و جان مسافرین را به خطر می‌انداخت و با سرعت‌های بالا (تا ۱۹۰ کیلومتر) در جاده‌ها تردد می‌کرد. این خودرو دارای پنج مورد دستور توقیف و حدود ۱۹ میلیون تومان خلافی بود که با انجام تحقیقات فرماندهی پلیس راه سرخس از محل اختفای خودرو، کشف و توقیف و به پارکینگ منتقل و راننده هم برای سیر مراحل قانونی به اداره عملیات ترافیک پلیس راه خراسان رضوی معرفی شد.

جستجو
آرشیو تاریخی