صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و سی و شش - ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و سی و شش - ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۹

7 مصدوم در انفجار گاز شهری

گروه حوادث/ نشت گاز و انفجار مهیب خانه در جنوب تهران منجر به مصدوم شدن 7 نفر شد.
محمداسماعیل توکلی، رئیس مرکز اورژانس استان تهران، درباره حادثه‌ای که بامداد شنبه در جنوب تهران رخ داد، گفت:‌ ساعت ۳:۳۴ بامداد شنبه، حادثه انفجار کپسول گاز در خیابان ۱۰ متری دوم جوادیه، به سامانه ۱۱۵ اورژانس تهران اعلام شد که در پی دریافت این گزارش، بلافاصله سه دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند. در طبقه سوم ساختمان مسکونی انفجار شدیدی رخ داده و آشپزخانه طبقه سوم کاملاً شعله‌ور بود که بلافاصله توسط آتش‌نشانان مهار شد. در این حادثه هفت نفر مصدوم شدند که شش نفر از آنان توسط کارشناسان اورژانس در محل درمان شدند و یک مصدوم نیز به بیمارستان شهدای یافت‌آباد انتقال داده شد.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با نیز اشاره به خسارات ایجاد شده گفت: دیوار و سقف این واحد تخریب شده و واحد پایینی نیز آسیب دیده بود. همچنین همه در و پنجره‌ها شکسته شده بود. موج انفجار به حدی بود که تا چند ساختمان آن طرف تر نیز شیشه‌ها شکسته و دیوار ساختمان رو‌به‌رویی نیز تخریب شده بود. علاوه بر ساختمان‌ها، یک تاکسی در حوالی همین خانه در خیابان پارک شده بود که این دیوارها و نخاله‌ها روی آن ریخته شده و خودرو نیز بسیار آسیب دیده بود.
ملکی درباره مصدومان این حادثه گفت: یک مرد حدوداً ۴۵ ساله داخل این واحد مسکونی بود که قبل از رسیدن آتش‌نشانان از خانه خارج شده اما دچار سوختگی شدیدی شده بود که تحویل عوامل اورژانس شد. علت این حادثه، نشت گاز شهری از یکی از وسایل گازسوز در این واحد مسکونی اعلام شد.
جستجو
آرشیو تاریخی