از گوشه و کنار ایران

گذشت از قصاص به حرمت امام حسین(ع)
قاتل یک زن در جریان درگیری طایفه‌ای شادگان پس از چهار سال با رضایت خانواده مقتول از مجازات مرگ رهایی یافت.
حجت‌الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی، رئیس مرکز توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: چهار سال پیش نزاعی بین دو طایفه در شادگان رخ داد که منجر به قتل یک خانم و تشدید اختلاف بین این دو طایفه شد. قاتل پس از طی مراحل قانونی، به قصاص نفس محکوم شد و با توجه به ابراز ندامت و پشیمانی وی از جرم خود، اعضای شعبه ۲۹ شورای حل اختلاف مجتمع شماره ۴ اهواز با بهره‌گیری از ظرفیت بزرگان و مصلحان و تشکیل چندین جلسه با اولیای دم، زمینه رضایت و صلح و سازش را فراهم و سرانجام خانواده مقتول نیز به عشق امام حسین(ع) از قصاص قاتل صرف نظر کردند.
 
مرگ 7 مسافر در تصادف آتشین کامیون و سواری
برخورد یک دستگاه کامیونت ون زامیاد با یک دستگاه سواری دنا در محور ایرانشهر- سرباز هفت کشته برجا گذاشت.
سرهنگ مصطفی کول‌زاده، فرمانده پلیس‌راه جنوب سیستان و بلوچستان گفت: این حادثه جمعه شب ۲۶ مرداد در کیلومتر ۳۵ محور ایرانشهر- سرباز رخ داد که به دلیل شدت برخورد و آتش گرفتن خودروها، تمام هفت سرنشین هر ۲ خودرو جان خود را از دست دادند. علت این تصادف بی احتیاطی راننده سواری دنا به علت تجاوز به چپ ناشی از سبقت خودرو سواری تشخیص داده شد.
فرمانده پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان گفت: خودداری از عجله در سفر و داشتن استراحت کافی برای حدود ۱۵ دقیقه پس از هر ۲ ساعت رانندگی برای جلوگیری از خستگی و خواب‌آلودگی راننده وسیله نقلیه ضروری است. رانندگان توجه داشته باشند رعایت فاصله طولی و رانندگی با سرعت مطمئنه می‌تواند از بروز بسیاری از سوانح و تلفات جاده‌ای جلوگیری کند.
 
پیدا شدن پدر و پسر گمشده در جنگل زارو
پدر و پسری که در جنگل‌های گلستان گم شده بودند، با کمک نجات‌گران هلال احمر پیدا شدند.
قاسم غریب‌آبادی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان گفت: عصر جمعه ۲۶ مرداد گزارش ناپدید شدن یک پدر ۴۵ ساله و پسر ۱۷ ساله‌اش به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال‌احمر استان اعلام شد. آنها به منطقه جنگلی زارو در روستای محمدآباد کتول از توابع شهرستان علی‌آباد کتول رفته بودند اما در راه بازگشت گم شدند. نجاتگران پایگاه زرین‌گل پس از چند ساعت جست‌وجو در مسیر جنگل، حادثه‌دیدگان را پیدا کرده و هر دو نفر را به منطقه امن انتقال دادند . پسر ١٧ ساله که از ناحیه پا آسیب دیده بود، به بیمارستان ‌بقیةالله‌ اعظم منتقل شد.

مهار آتش در کارخانه چوب قم
آتش‌سوزی کارخانه فرآورده‌های چوبی در شهرک صنعتی ثامن‌الائمه با مشارکت آتش‌نشانان شهرداری قم مهار شد.
سید محمدجواد سجادی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری قم گفت: ساعت ۲۲:۲ شامگاه جمعه این حادثه به مرکز فرماندهی آتش‌نشانی قم اعلام شد که بلافاصله سه واحد عملیاتی و ۱۰ آتش‌نشان به محل اعزام شدند. با سرعت عمل آتش‌نشانان قم و نیروهای شهرک صنعتی ثامن الائمه، آتش‌سوزی در لحظات اولیه مهار شد و تقریباً بعد از گذشت ۳ ساعت آتش‌سوزی به صورت کامل اطفا شده است. این آتش‌سوزی خسارت جانی در پی نداشت و علت آن در دست بررسی است.
 
عامل قتل در هفت باغ کرمان تسلیم شد
پسر جوان که در یک محفل شبانه در هفت باغ کرمان دوستش را کشته بود، خود را به پلیس معرفی کرد.
سرهنگ مهدی پورامینایی فرمانده انتظامی شهرستان کرمان در این رابطه گفت: حوالی نیمه شب جمعه وقوع نزاع منجر به قتل در محدوده جاده هفت‌باغ به پلیس گزارش و با حضور مأموران بخش ماهان و کارآگاهان پلیس آگاهی استان در محل مشخص شد، یک جوان ۳۰ ساله بر اثر ضربات چاقو به ناحیه گردن مجروح شده و قبل از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داده است. با انجام اقدامات اطلاعاتی و سرعت عمل تیم‌های گشت انتظامی فعال در محور هفت باغ، پنج متهم دخیل در این حادثه که در یکی از روستاهای تابعه مخفی شده بودند، دستگیر شدند و با پی‌جویی‌های بعدی پلیس، عامل اصلی وقوع این قتل خود را به کلانتری ۱۶ شهر کرمان معرفی کرد.
 
3 کشته در برخورد 2 موتورسیکلت
تصادف 2 دستگاه موتورسیکلت با 5 سرنشین در بلوار ساحلی اهواز سه کشته در پی داشت.
عارف شرهانی سخنگوی اورژانس و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در پی برخورد دو موتورسیکلت با یکدیگر ساعت 2 بامداد شنبه ۲۷ مرداد در مسیر بلوار ساحلی شرقی اهواز نرسیده به پل فولاد، سه مرد کشته شدند. همچنین در این حادثه دو مرد جوان ۱۸ و ۲۲ ساله مصدوم شدند که توسط تکنیسین های اورژانس ۱۱۵  و به وسیله دو دستگاه آمبولانس به بیمارستان‌های گلستان و سینا انتقال یافتند.
 
آدم‌ربایی به خاطر اختلافات مالی
دو متهم که به خاطر اختلافات مالی یکی از آشنایان خود را ربوده بودند، دستگیر شدند. سردار «علی محمدی» فرمانده انتظامی استان آذربایجان شرقی در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: شخصی به پلیس آگاهی استان مراجعه و از ربوده شدن یکی از اقوام خود توسط اشخاص ناشناس شکایت کرد که با توجه به حساسیت موضوع، شناسایی متهمان و رهایی گروگان در دستورکار ویژه کارآگاهان قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه متهمان با دریافت مبالغی هنگفت گروگان را رها کردند برای روشن شدن زوایای پنهان جرم، گروگان تحت تحقیقات تخصصی قرار گرفت و پس از تجمیع اطلاعاتی پرونده، سرنخ‌هایی از هویت اصلی متهمان کشف و در نهایت محل اختفای آنها شناسایی شد. مأموران اداره مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی با دریافت مجوز از مرجع قضایی در عملیات منسجم پلیسی، 2 متهم اصلی را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهشان تعداد 5 قطعه سکه بهار آزادی و 12 فقره چک ضمانتی بانکی به مبلغ مجموعاً 13 میلیارد ریال کشف کردند.
سردار «محمدی» خاطرنشان کرد: متهمان در بازجویی‌های تکمیلی کارآگاهان، لب به اعتراف گشوده و اظهار داشتند؛ نقشه آدم‌ربایی را با انگیزه اختلافات مالی و آشنایی قبلی طراحی و اجرا کردند.

جستجو
آرشیو تاریخی