اعتراف زن همسایه در قتل دختر 3 ساله

«آی‌نور» را خفه کردم و گوشواره‌هایش را دزدیدم

گروه حوادث/   دادستان عمومی و انقلاب شهرستان الیگودرز از شناسایی قاتل «آی‌نور» کودک ۳ ساله الیگودرزی با انجام اقدامات و بازجویی‌های فنی خبر داد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، 18 مرداد امسال خبر ناپدید شدن «آی‌نور» دختربچه 3 ساله اهل روستای ده‌سفید حاج‌درویش شهرستان الیگودرز به پلیس اعلام شد و عکس وی در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها منتشر شد. همزمان گروه‌های امدادی و مردم محلی جست‌وجو‌های خود را برای یافتن اثری از این کودک آغاز کردند. مادر آی‌نور به پلیس گفت دخترش بعد از خوردن ناهار دم در خانه رفته تا در کوچه بازی کند اما دیگر به خانه برنگشته. حدود ساعت 4 عصر مادر که از غیبت فرزندش نگران شده بود به جست‌و‌جو پرداخت اما تلاش‌ها برای یافتن دخترک بی‌نتیجه ماند تا اینکه پیکر این کودک 6 روز بعد، یعنی در 23 مرداد ماه در چاه فاضلاب حیاط خانه همسایه پیدا شد.
این در حالی بود که هر 5 عضو خانواده همسایه موردنظر شب قبل مخفیانه خانه‌شان را ترک و فرار کرده بودند. با کشف جسد کودک سرانجام با ردیابی پلیسی همسایه مورد نظر دستگیر شد و مادر خانواده به قتل اعتراف کرد.
جعفر گودرزی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان الیگودرز گفت: پس از پیدا شدن جسد و دستگیری 4 متهم، زن همسایه به قتل «آی‌نور» اعتراف کرد و مدعی شد که پس از خفه کردن این کودک گوشواره‌های او را ربوده و او را در انبار کاه پنهان کرده و پس از 2 روز جسد را در چاه فاضلاب انداخته است.
گودرزی در رابطه با جزئیات شناسایی و دستگیری قاتل، در گفت‌وگو با میزان اظهار کرد: در همان ساعات اولیه منتشر شدن خبر گم شدن این کودک در فضای مجازی، ابتدا قاضی کشیک و سپس بنده در محل حضور پیدا کرده و با خانواده و نزدیکان این کودک صحبت کردم.
وی ادامه داد: به‌دنبال پیدا شدن جسد این کودک در چاه فاضلاب همسایه 4 نفر از اعضای این خانواده شامل 2 زن و 2 مرد برای انجام تحقیقات تکمیلی دستگیر شدند. پس از انجام بازجویی‌های فنی و تخصصی زن میانسال همسایه به قتل «آی‌نور» اعتراف کرد که پس از ثبت این اعترافات، متهم با صدور قرار بازداشت موقت تحویل زندان شد.
دادستان الیگودرز با بیان اینکه تحقیقات تکمیلی به‌منظور برررسی علل و انگیزه قاتل از این اقدام هنوز در دست بررسی است، تصریح کرد: یکی دیگر از اعضای این خانواده که احتمال می‌رود شاهد این قتل بوده باشد برای بازجویی فراخوانده شده است که اظهارات این فرد می‌تواند در روند پرونده اثرگذار باشد. با هماهنگی‌های به‌عمل آمده صحنه قتل روز یکشنبه با حضور قاتل و خانواده مقتول بازسازی می‌شود و پس از تطابق اظهارات قاتل با جزئیات صحنه قتل اطلاعات بیشتر و دقیق‌تر در اختیار عموم مردم قرار خواهد گرفت.

جستجو
آرشیو تاریخی