انهدام باند فروش داروهای کمیاب در اینستاگرام

گروه حوادث/ چهار نفر که در یکی از شبکه‌های اجتماعی داروهای کمیاب می فروختند با بیش از 10 هزار قلم داروهای خاص دستگیر شدند.
سرهنگ داوود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا پایتخت گفت: در رصد و پایش مستمر فضای مجازی مشخص شد یک تیم مجرمانه با ایجاد چندین صفحه اینستاگرامی و تبلیغات اغواکننده داروهای کمیاب و خاص از جمله  داروهای دیابت، ریتالین و ... می‌ فروشند.
وی با اشاره به سرعت عمل پلیس در شناسایی این تبهکاران مجازی افزود: با به دست آمدن اطلاعات هویتی متهمین و پس از تشریفات قضایی، در نهایت مجرمان در یکی از مناطق جنوب تهران دستگیر و بیش از 10 هزار  قلم داروی خاص از انبار آنها کشف شد. متهمان پس از انتقال به پلیس فتا اظهار داشتند این داروهای خاص را برای فروش با چندین برابر قیمت در فضای مجازی از چرخه قانونی خارج کرده و آن را در انبارهای غیرمجاز و نامناسب نگهداری می‌کردند.
سرهنگ معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: باید توجه داشت که خرید و فروش هرگونه دارو در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی ممنوع است و علاوه بر جرم بودن این اقدام، غالب این افراد نیز کلاهبردار هستند؛ بسیاری از این افراد اصلاً دارویی در اختیار ندارند و با یک جست‌و‌جوی ساده در فضای مجازی به اطلاعاتی دست پیدا می‌کنند و مدعی داشتن داروهای نادرهستند،شهروندان همچنین در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی می‌توانند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس  www.fata.gov.ir  گزارش کنند.
جستجو
آرشیو تاریخی