صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و سی و شش - ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و سی و شش - ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۶

اخبار

تضمین کیفیت آب شرب پایانه‌های مرزی

نظارت ویژه بر بهداشت و کیفیت آب شرب در ۹ پایانه مرزی میرجاوه، ریمدان، چذابه، شلمچه، خسروی، باشماق، تمرچین، مهران ودوغارون انجام و به گونه‌ای اجرای شاخص‌های مد نظر تضمین می‌شود.
احمد منتظری، مدیرکل دفتر بهداشت آب و فاضلاب شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: حضور نمونه‌برداران و کارشناسان آب در شهرهای میزبان اربعین و پایش کیفیت آب بویژه کلر آزاد باقی‌مانده در آب‌سردکن‌ها، سرویس‌های بهداشتی، انشعابات آب شبکه توزیع، مخازن ذخیره در پایانه‌های مرزی و همچنین نمونه‌برداری مشترک روزانه از آب با همکاران مراکز بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی از مهم‌ترین کارهای روزانه کارشناسان این شرکت به شمار می‌رود.

 

افزایش قاچاق
لوازم آرایشی

بررسی وضعیت لوازم آرایشی و بهداشتی خارجی نشان می‌دهد که این محصولات به دو نوع کالای قاچاق و کالای تقلبی تقسیم شده‌اند. این موضوع باعث شده تا اشتغال مشاغل خانگی که در این نوع رشته ( بدون تولید در کارخانه، کازمو پرایوت)  فعالیت می‌کنند، از خطر نابودی در امان نباشند.
موسی احمدزاده رئیس انجمن تولیدکنندگان بدون کارخانه گفت: تا پیش از ممنوعیت واردات میزان قاچاق در حوزه لوازم آرایشی بهداشتی نزدیک به یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار بود اما الان به بیش از ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار رسیده است.

جستجو
آرشیو تاریخی