دیگه‌چه‌خبر؟

تناقض‌گویی‌های ترامپ
درباره ایران
موضع جدیدی که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق امریکا و نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در رابطه با ایران مطرح کرده است، بار دیگر از تناقض‌گویی‌های فاحش او در سیاست خارجی پرده بر‌می‌دارد. «ترامپ» در موضع اخیر خود در جریان یک کنفرانس خبری با ادعای اینکه من به دنبال بد بودن با ایران نیستم، افزود: امیدوارم روابط ما با هم دوستانه باشد چرا که قرار است ما با هم دوست باشیم، اما آنها نمی‌توانند سلاح هسته‌ای داشته باشند.
این ادعای «ترامپ» تنها چند روز پس از آن مطرح شده که در گفت‌وگویی مدعی شده بود، سیاست‌های او تهدید ایران در منطقه را خنثی کرده بود اما حالا با وجود دولت «جو بایدن»، ایران به قدرتی واقعی تبدیل شده است.
«ترامپ» اما اینک در حالی مدعی دوستی با ایران شده است که زور، فشار و تحریم حربه اصلی‌اش برای پیش راندن رویکرد یکجانبه‌گرایانه‌اش در سطح بین‌الملل به شمار می‌رود. او که مناسبات نزدیکی با رهبران صهیونیستی دارد، امید شماره یک تل‌آویو برای حفظ رویکرد خونین و جنگ‌طلبانه‌اش به شمار می‌رود و طبیعی است در چنین فضایی ادعا برای برقراری رابطه با بازیگران بزرگ خاورمیانه همچون ایران که رودرروی جنگ‌طلبی‌های اسرائیل ایستاده‌، واهی و تحقق آن دور از انتظار است.
جستجو
آرشیو تاریخی