صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و سی و پنج - ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و سی و پنج - ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۲

اخبار

رسیدگی به چند پرونده مهم اقتصادی با حضور رئیس قوه قضائیه
حجت‌الاسلام محسنی‌ اژه‌ای رئیس قوه قضائیه در بازدید از مجتمع قضایی تخصصی ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی تهران در جلسات دادرسی و رسیدگی به چند پرونده مهم شرکت کرد. پرونده کثیرالشاکی «رمزارز کینگ‌مانی»، پرونده «ریگان‌خودرو» با بیش از هزار شاکی، پرونده «شرکت فولاد مبارکه سپاهان»، پرونده چای دبش و «کریپتولند» از جمله پرونده‌هایی بودند که رئیس دستگاه قضا در جلسات رسیدگی به آنها شرکت کرد.
 
با ابلاغ معاون اول رئیس‌جمهور
تسویه بدهی ۴۶ همتی ایران به صندوق بین‌المللی پول کلید خورد
 محمدرضا عارف معاون اول رئیس‌جمهور تصویب نامه ۲۰ مرداد هیأت وزیران در خصوص مجاز بودن بانک مرکزی نسبت به تأمین و پرداخت مبلغ ۴۶ هزار و ۷۵۶ میلیارد و ۱۵۸ میلیون و ۵۹۶ هزار تومان (چهارصد و شصت و هفت هزار و پانصد و شصت و یک میلیارد و پانصد و هشتاد و پنج میلیون و نهصد و شصت هزار و پانصد و ده ریال) از محل منابع داخلی خود بابت تسویه بدهی ناشی از تعهدات جمهوری اسلامی ایران به صندوق بین‌المللی پول به منظور تعدیل ارزش ریالی را به وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی ابلاغ کرد.
همچنین وزارت اقتصاد بابت تسویه این بدهی، تضمین کتبی لازم را در اختیار بانک مرکزی قرار می‌دهد.
 
دستگیری یکی از عوامل اصلی ترور شهید حجت‌الاسلام سجاد شهرکی
دادستان زاهدان از دستگیری یکی از عوامل اصلی ترور شهید شهرکی خبر داد و گفت: یکی از عوامل اصلی ترور حجت‌الاسلام والمسلمین سجاد شهرکی امام جماعت مسجد مولای متقیان زاهدان در جدار، مرز کشور توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) اداره کل اطلاعات سیستان و بلوچستان و همکاری فراجا دستگیر شد.
مهدی شمس‌آبادی اظهار کرد: این فرد به نام «مهرزاد.ش» پس از به شهادت رساندن این شهید، به خارج از کشور متواری و پنهان شده بود. وی گفت: شهید سجاد شهرکی از جمله روحانیون پرتلاش و جهادی سیستان و بلوچستان بود که به دلیل تلاش زیاد برای رفع محرومیت در استان و وحدت شیعه و سنی، شهره بود.
دادستان زاهدان تصریح کرد: این روحانی پرتلاش و منادی وحدت، در تاریخ ۱۲ آبان ۱۴۰۱ هنگامی که قصد داشت جهت اقامه نماز به مسجد مولای متقیان علی(ع) زاهدان وارد شود، توسط ۲ نفر ازعوامل مسلح اجیر شده گروه‌های تروریستی تکفیری آن سوی مرز مورد هدف قرار گرفته و به درجه رفیع شهادت نائل شد.
 
قدردانی امام جمعه اردبیل
از رئیس جمهور
معرفی وزرا به مجلس براساس شاخص وفاق ملی، واقعیتی است که امام جمعه اردبیل نیز به آن اذعان کرده است. آیت‌الله سید حسن عاملی در خطبه‌های نمازجمعه، ضمن قدردانی از رئیس‌جمهور درباره کابینه معرفی شده اظهار کرد: از آقای رئیس‌جمهور تشکر می‌کنیم که در تشکیل کابینه به وعده خود که فرموده بود کابینه، مظهر وفاق ملی خواهد بود عمل کرد. وی با بیان اینکه حضور مشرب‌های مختلف فکری در کابینه نشان اهتمام به شایسته سالاری است، این اقدام رئیس‌جمهور را قابل تحسین و مایه امید دانست و به نمایندگان مجلس شورای اسلامی توصیه کرد: در بررسی صلاحیت وزرا، جز خدا و جز شایستگی آنان امر دیگری را مدنظر قرار ندهند. آیت‌الله عاملی خطاب به نمایندگان گفت: مبادا با وزرای پیشنهادی وارد معامله شوید، هر نماینده‌ای که به وزیر بگوید اگر فلان امتیاز را به شهر من بدهی به تو رأی می‌دهم هم او خائن است و هم وزیر پیشنهادی که با دادن وعده به نمایندگان برای خود رأی جمع می‌کند و خائن به درد این کشور نمی‌خورد، وزیری که زیر بار این تعهدهای نمایندگان برود قطعاً در آینده با ظلم به مناطق دیگر و با تبعیض، خود را در محضر ملت و در محکمه الهی رو سیاه خواهد کرد.

فرمانده نیروی دریایی ‎ارتش:
نجات ناوشکن سهند، یک اتفاق بزرگ و افتخار بود
امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در آیین تجلیل از دانش‌آموختگان دوره نظری دانشگاه عالی دفاع ملی و دانشگاه فرماندهی و ستاد در دو مقطع دکتری و کارشناسی ارشد گفت: نجات ناوشکن سهند، یک اتفاق بزرگ و یک افتخار بود و با وجود ناامیدی خیلی از کارشناسان به فضل الهی ما انجام دادیم.
وی اضافه کرد: شرکت‌های خارجی، بازه زمانی نجات سهند را حداقل دو ماه کاری و بدون تضمین سلامت این ناوشکن می‌دانستند ولی ما با یک کار جهادی و در یک بازه زمانی ۱۰ روزه و بدون هیچ‌گونه آسیب به یگان و بدون حادثه این کار را انجام دادیم. امیر دریادار ایرانی ضمن بیان اینکه در نجات سهند حتی یک سانحه نیرویی و تجهیزاتی بوجود نیامد، ادامه داد: نجات سهند، تجربه موفقی بود که دستاورد علمی در حوزه‌های آمادی، مهندسی و فنی برای ما داشت.

جستجو
آرشیو تاریخی