حوادث جهان

سقوط مرگبار هواپیمای یک ثروتمند برزیلی
۵ نفر بر اثر سقوط یک هواپیمای دو موتوره روی مزرعه‌ای در شهر آپیاکاس آمازون در ایالت ماتو گروسو برزیل جان باختند.
به گزارش شبکه گلوبونیوز برزیل، پلیس گزارش داد که قربانیان آرنی اسپایرینگ، مالک تجارتخانه کشاورزی و رئیس سابق باشگاه ورزشی فوتبال یونیون، دو نفر از نوه‌های او، یک کارمند شرکت و خلبان او بودند.
 هواپیمای دو موتوره کینگ‌ایر با ظرفیت هفت نفر از اقامتگاه ماهیگیری اختصاصی پوسادا آمازونیا به سمت شهر روندونوپلیس در حرکت بود که بر اثر برخورد با شیء خاصی سقوط کرد و منفجر شد.نیروی هوایی برزیل اعلام کرد که کارشناسان مرکز تحقیقات و پیشگیری از سوانح هوایی برای بررسی علل حادثه به آپیاکاس اعزام شدند.
 
اختلال حرکت قطارها و لغو 335 پرواز در ژاپن
 طوفان شدید «آمپیل» که از چند روز پیش برخی مناطق ژاپن را تهدید می‌کند از اواخر روز پنجشنبه بسیاری از خدمات قطارهای پرسرعت را مختل کرده است.
به گزارش ان‌اچ‌کی، شرکت راه‌آهن مرکزی ژاپن تمام خدمات در خط قطار پرسرعت توکایدو-‌شینکانسن بین توکیو و «ناگویا» را برای جمعه لغو کرد.شرکت راه‌آهن شرق ژاپن نیز می‌گوید که برخی خدمات خطوط ریلی ممکن است در اثر طوفان مختل شود.در مورد سفرهای هوایی همچنین شرکت «آل نیپون ایرویز» اعلام کرد که ۳۳۵ پرواز داخلی و بین‌المللی در روز جمعه متوقف خواهند شد.طوفان آمپیل که اکنون در آب‌های نزدیک جزیره اصلی «هونشو» در سواحل اقیانوس آرام حرکت می‌کند به یک طوفان بسیار قوی تبدیل شده است.
 
مرگ 2 خلبان فرانسوی در برخورد جنگنده‌ها
 برخورد ۲ فروند جنگنده رافال با یکدیگر در حین یک پرواز آموزشی، به سقوط و مرگ خلبانان آنها انجامیده است.
 وزارت دفاع فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۲ فروند جنگنده رافال، حین یک مانور رزمی در منطقه «ووسگس» واقع در شرق فرانسه سقوط کردند که به کشته شدن ۲ خلبان منجر شده و علت این حادثه نامشخص است.
 
تصادف در بندر کراچی با 2 کشته
برخورد یک خودروی ترولر و یک ون مسافربری در شهر بندری کراچی حداقل دو کشته و حدود ۲۰ زخمی داشت.به گزارش شینهوا، سرویس امداد و نجات روز جمعه گزارش داد که این تصادف بامداد جمعه در کنارگذر شمالی شهر روی داد؛ زمانی که هر دو خودرو در یک جهت حرکت می‌کردند ترولر از پشت به ون برخورد کرد که منجر به تلفات شد.
نیروهای امدادی با رسیدن به محل حادثه، مصدومان را به بیمارستان محلی منتقل کردند و وضعیت یکی از مجروحان وخیم است.

 54 کشته در سیل چاد
بر اثر سیل در پی بارش‌های مداوم در استان تبستی در شمال چاد، حداقل ۵۴ نفر کشته شدند.
به گزارش الجزیره، مهامت توچی چیدی، فرماندار استان تبستی گفت: بارندگی که از روز جمعه گذشته آغاز شد و تا پنجشنبه ادامه داشت، باعث تخریب خانه‌های زیادی شد.
رسانه‌های محلی گزارش دادند که بیش از 50 هزار نفر بر اثر سیل در این استان آواره شده‌اند.فاطمه بوکار کاسی، وزیر اقدام اجتماعی، همبستگی ملی و امور بشردوستانه این کشور نیز گفت: پناهگاه‌های موقتی برای میزبانی از آوارگان ساخته شده است.
 
 افزایش خشونت و تعرض به زنان در خطوط راه آهن بریتانیا
حملات خشونت‌آمیز علیه زنان در خطوط راه‌آهن بریتانیا از سال ۲۰۲۱ میلادی بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است. به گزارش بی‌بی‌سی، اداره پلیس حمل‌ونقل بریتانیا ضمن ارائه این ارقام همچنین اعلام کرد که تعداد جرایم خشونت‌آمیز ثبت شده علیه زنان و دختران در شبکه حمل‌ونقل این کشور در سال گذشته (۲۰۲۳) ۲۰ درصد افزایش داشته است. به طور متوسط ​​روزانه ۳۱ مورد اقدام خشونت‌آمیز علیه زنان و دختران گزارش شده است.«لوئیز هیگ» وزیر حمل‌ونقل این کشور گفت: این ارقام وحشتناک هستند و دولت بی‌امان راه‌آهن‌های دولتی را در این خصوص مورد بازخواست قرار خواهد داد.یکی از کارشناسان امور اجتماعی اعلام کرد: بسیاری از زنان و دختران به دلیل موانع زیادی که وجود دارد، قادر به گزارش جنایات ارتکابی علیه خودشان نیستند، مانند ترس از باور نکردن دیگران، عواقب تهدیدآمیز از سوی مزاحمان و بی‌اعتمادی نسبت به سیستم پلیسی و قضایی این کشور.«آندریا سایمون» از مدیران اجرایی نیز گفت: برای اکثر زنان و دختران در بریتانیا، این ناامنی و ترس تازگی ندارد. آنها می‌گویند مدت بسیار طولانی است که حوادثی چون آزار و اذیت جنسی و سایر انواع تعرض‌ها و آزارها را در شبکه حمل‌ونقل بریتانیا تجربه می‌کنند. وی از پلیس خواست برای رسیدگی به این شکایات وارد عمل شود.
 
نجات معجزه‌آسای دو کودک در تصادف
دو کودک خردسال پس از پرتاب شدن از داخل خودرو به بیرون در پی تصادف در بزرگراهی در تگزاس، به طور معجزه‌آسایی زنده ماندند.برخورد دو خودرو در لاین شرقی بزرگراه بین‌‌ ایالتی در تگزاس باعث شد یکی از خودروها چندین‌بار واژگون شود و یک فرد بزرگسال و دو کودک خردسال مجروح و همگی به بیمارستان منتقل شدند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی