از گوشه و کنار ایران

شهادت سرباز وظیفه در پاسگاه قلعه بید
درگیری اشرار مسلح با عوامل انتظامی پاسگاه قلعه بید زاهدان منجر به شهادت یک سرباز وظیفه شد.مرکز اطلاع‌رسانی پلیس سیستان و بلوچستان اعلام کرد: صبح جمعه در جریان درگیری عوامل انتظامی با اشرار مسلح سرباز وظیفه «علی رئوفیان» اهل نیشابور به درجه رفیع شهادت نائل آمد. دراین درگیری به دلیل ضرباتی که به اشرار مسلح وارد شده بود آنها تاب مقاومت نیاوردند و مجبور به فرار شدند اما با وجود این پلیس در تعقیب اشرار است.
 
مرگ راننده و مسافر اتوبوس زائران ایرانی در عراق
  تصادف یک دستگاه اتوبوس حامل زائران ایرانی با کامیون حمل قیر در مسیر برگشت جاده دیوانیه به ناصریه در کشور عراق منجر به مرگ راننده عراقی و یک زائر ایرانی اتوبوس شد.  حدود ساعت ۴ صبح جمعه، «۲۶ مردادماه»، یک دستگاه اتوبوس حامل زائران ایرانی و یک کامیون حمل قیر در جاده برگشت از دیوانیه به ناصریه در کشور عراق تصادف کردند.
  براثر تصادف اتوبوس با تریلی حامل نفت سیاه (قیر) ۶۴ نفر دچار حادثه شدند که ۶۱ نفر زائر ایرانی و ۳ نفر عراقی بودند. مصدومان این حادثه در بیمارستان تعلیمیه عراق بستری شدند و نیروهای امدادی هلال‌احمر کشورمان برای رسیدگی و ارائه خدمات به آنها و در صورت نیاز، انتقال بیماران به ایران در بیمارستان حضور دارند. راننده اتوبوس که عراقی بود و یک زائر ایرانی در این حادثه جان خود را از دست دادند.

قتل پدر در خانه روستایی
  پسر جوانی که در یکی از روستاهای رفسنجان پدرش را به قتل رسانده بود دستگیر شد.
سرهنگ امیری سبتکی فرمانده انتظامی رفسنجان در تشریح این خبر گفت: نیمه شب پنجشنبه وقوع یک مورد قتل در یکی از روستاهای اطراف شهر رفسنجان به پلیس گزارش و بلافاصله مأموران انتظامی در محل حادثه حضور یافتند. مأموران پلیس آگاهی پس از حضور در صحنه، تحقیقات خود را در رابطه با قتل یک مرد حدوداً ۶۰ ساله آغاز کردند و با اقدامات پلیسی پسر این فرد را به عنوان اولین مظنون تحت بازجویی قرار دادند. این پسر جوان در روند تحقیقات پلیسی به قتل پدر خود با ضربات چاقو در پی یک نزاع و درگیری اعتراف کرد که بررسی ابعاد این موضوع با تشکیل پرونده اولیه در دست اقدام است.
 
علت درگیری راننده با پلیس راه جاسک چه بود؟
 انتشار فیلم درگیری یک راننده با مأمور پلیس راه جاسک در فضای مجازی واکنش زیادی به دنبال داشت و باعث شد تا پلیس دراین باره توضیحاتی ارائه دهد.مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان هرمزگان با صدور اطلاعیه‌ای تمرد از قانون را علت درگیری راننده متخلف با مأمور وظیفه شناس پلیس راه جاسک عنوان کرد و گفت: در پی توقیف خودرویی که راننده آن، مرتکب تخلف رانندگی شده بود فرد متخلف بعد از پیاده شدن از خودرو، بدون هیچ دلیلی و فقط به‌خاطر اعمال قانون از سوی مأمور وظیفه شناس با وی درگیر شد که بلافاصله با وساطت سایر پرسنل حاضر در صحنه، درگیری خاتمه یافت. راننده متخلف و متعرض به مأمور قانون دستگیر و خودروی  وی نیز توقیف شد که پرونده مربوطه، برای سیر مراحل قانونی، تحویل مقام قضایی شد.پلیس از رانندگان خواست با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و احترام به دستورات صادره از سوی مأموران قانون، سفری امن را برای خود و سایر شهروندان رقم بزنند.

 آتش  افروزی دو نوجوان در مراتع سیروان
عاملان آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌ها در شهرستان سیروان دستگیر شدند.
سرهنگ عزت‌الله نوری‌ فرمانده انتظامی شهرستان سیروان در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ مبنی بر وقوع آتش‌سوزی گسترده در مراتع و باغات یکی از روستاهای تابعه شهر لومار، مأموران انتظامی برای بررسی موضوع به سرعت به محل اعزام شدند و مشخص شد بخش زیادی از مراتع و جنگل‌ها دچار حریق شده‌ است. این حادثه خسارات جانی به همراه نداشته اما در تحقیقات میدانی پلیس مشخص شد دو نوجوان از اهالی روستاهای تابعه، عامل اصلی آتش‌سوزی هستند. مأموران انتظامی در هماهنگی با مرجع قضایی و با کمک مردم روستا در یک عملیات منسجم متهمان را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

دستگیری 6 نفر در نزاع جمعی سرچهان
اختلاف ملکی در سرچهان استان فارس منجر به درگیری 12 نفر و زخمی شدن 3 نفر از طرفین درگیری شد.
سرهنگ «محمدجواد اسلامی مهر» فرمانده انتظامی سرچهان گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر درگیری 12 نفر با یکدیگر با استفاده از چوب و چماق، بلافاصله مأموران پلیس به محل مورد نظر اعزام شدند. در بررسی‌های اولیه مشخص شد که این افراد به دلیل اختلافات ملکی باعث نزاع و درگیری دسته جمعی شده‌اند و 3 نفر از آنان نیز بر اثر برخورد چوب، لگد و مشت مجروح شده‌اند.
فرمانده انتظامی سرچهان با بیان اینکه مأموران موفق شدند 6 نفر از عاملان نزاع و درگیری را دستگیر کنند، گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده و سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند. مجروحان نیز برای سیر مراحل درمانی به بیمارستان شیراز منتقل شدند.
 
سبقت بی‌جای راننده پژو فاجعه آفرید
برخورد سواری پژو با اتوبوس در جاده ایلام یک کشته و سه مجروح برجا گذاشت.
 سرهنگ «ابوالفضل کهزادی» رئیس پلیس راه انتظامی استان ایلام اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر وقوع یک فقره تصادف بین یک دستگاه سواری پژو 405 و یک دستگاه اتوبوس در محور ایلام به مهران محدوده نیروگاه برق صالح آباد کیلومتر 30 بلافاصله کارشناسان پلیس راه وعوامل امدادی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند. کارشناسان پلیس راه اعلام کردند راننده سواری پژو 405 به علت عدم رعایت فاصله عرضی حین سبقت با اتوبوس برخورد کرده است.
 وی با بیان اینکه در این حادثه یک نفر کشته و 3 نفردیگر زخمی شدند ادامه داد: مجروحان تصادف توسط عوامل اورژانس به مراکز درمانی انتقال و جسد متوفی به پزشکی قانونی تحویل داده شدند. برابر اعلام کارشناسان پلیس راه علت تامه تصادف عدم رعایت فاصله عرضی، حین سبقت سواری پژو اعلام شده است.

 راننده محبوس در غلتک واژگون شده نجات یافت
سقوط و واژگونی غلتک آسفالت حین کار در جاده جیرده، منجر به گرفتار شدن راننده زیر غلتک شد.شهرام مؤمنی رئیس سازمان آتش‌نشانی رشت گفت: صبح پنجشنبه سقوط غلتک با راننده به مرکز فرماندهی آتش‌نشانی رشت اطلاع داده شد. بلافاصله ۹ آتش‌نشان و افسر ارشد به وسیله دو خودروی نجات به محل حادثه واقع در جاده جیرده اعزام شدند. راننده 44 ساله داخل غلتک محبوس شده بود که آتش‌نشانان با ثابت نگاه داشتن غلتک برای پیشگیری از تغییرات و جابه‌جایی‌های احتمالی، راننده را به وسیله تجهیزات نجات مصدوم از غلتک خارج و به مکان امن منتقل کردند. وی از ناحیه پا آسیب دیده بود که توسط عوامل اورژانس به بیمارستان انتقال یافت.

جستجو
آرشیو تاریخی