نجات 4 تاجیکستانی از دست قاچاقچیان انسان در تهران

گروه حوادث/ 4 تبعه تاجیکستان که با ورود به ایران قصد داشتند با کمک قاچاقچیان بین‌المللی انسان به اروپا و امریکا بروند از سوی 5 تبعه غیرایرانی گروگان گرفته شدند، اما در عملیات ویژه پلیس پایتخت رها شدند.
سردار علی ‌ولی‌پور گودرزی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، اظهار کرد: در پی تشکیل پرونده‌ای با موضوع ربایش 4 تبعه تاجیکستانی توسط گروهی از قاچاقچیان بین‌المللی در موضوع قاچاق انسان، موضوع برای رسیدگی در دستور کار پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. در تحقیقات به‌ عمل آمده مشخص شد، این چهار فرد ربوده شده در ابتدا به صورت قانونی وارد ایران شده اما در ادامه قصد داشتند با استفاده از قاچاقچیان انسان خود را ابتدا به کشور‌های اروپایی و در نهایت به امریکا برسانند؛ اما پس از ورود به تهران، توسط قاچاقچیان انسان ربوده شده و در ازای آزادی آنها چند ده میلیارد تومان مطالبه کرده بودند.
این مقام ارشد انتظامی عنوان کرد: با توجه به حساسیت موضوع، رسیدگی به این پرونده در دستور کار ویژه کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. با انجام اقدامات ویژه پلیسی و بهره‌گیری از توان و تخصص کارآگاهان پلیس آگاهی، مخفیگاه قاچاقچیان و محل نگهداری افراد ربوده شده در یکی شهرستان‌های استان تهران شناسایی شد که در ساعت 19 دقیقه بامداد چهارشنبه گذشته، در یک عملیات غافلگیرانه، محل نگهداری گروگان‌ها شناسایی شد و هدف ضربه کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
وی خاطرنشان کرد: در زمان اجرای عملیات آزادی، هر چهار تبعه خارجی گروگان گرفته شده بدون هرگونه آسیبی نجات پیدا کرده و در ادامه 5 نفر از قاچاقچیان انسان با تابعیت غیرایرانی نیز دستگیر شدند که در حین دستگیری 3 نفر از آنها که با تهدید سلاح سرد قصد به خطر انداختن جان گروگان‌ها را داشتند، مورد هدف گلوله قرار گرفتند.
جستجو
آرشیو تاریخی