از گوشه و کنار ایران

گدای میلیونر دستگیر شد
یک متکدی با حدود ۱۶۰ میلیون ریال وجه نقد در جیب‌هایش در محدوده حرم رضوی دستگیر شد.
مهدی ابراهیمی، معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: اغلب متکدیان در محدوده حرم رضوی غیربومی هستند، اما این متکدی اهل مشهد است. این فرد که حدود ۵۵ تا ۶۰ سال سن دارد، در هفته جاری در محدوده حرم رضوی و حین تکدی‌گری شناسایی و به خانه سبز (محل نگهداری متکدیان و افراد کارتن خواب) منتقل شد. همراه این متکدی ۱۵۹ میلیون ریال وجه نقد بود. تکدی‌گری به عنوان یک آسیب اجتماعی و نیز جرم شناخته می‌شود از این رو طبق قانون، شناسایی و جمع‌آوری متکدیان در معابر شهری، توسط شهرداری با همکاری نیروی انتظامی انجام می‌شود.
 
غرق شدن پدر و پسر در استخر کشاورزی
 فرمانده انتظامی تاکستان از غرق شدن پدر و پسر نوجوانش در استخر ذخیره آب کشاورزی این شهرستان خبر داد.
 سرهنگ وجیه الله عبدی اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ مبنی بر غرق شدن پدر و پسری در یک استخر آب ذخیره کشاورزی در اطراف شهر تاکستان، بلافاصله مأموران کلانتری ۱۱ امام این شهرستان به همراه دیگر عوامل امدادی به محل حادثه اعزام شدند و در بررسی‌های اولیه دریافتند، پدر ۴۳ ساله و پسر ۱۴ ساله به منظور شنا به داخل استخر ذخیره آب رفته و به علت نامعلومی غرق شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان تاکستان ضمن ابراز تأسف از وقوع این حادثه تلخ و دردناک، به والدین خاطرنشان کرد: در این فصل از سال بایستی مراقب فرزندان خود باشید و از شنا کردن در استخرهای غیرمجاز و کانال‌های آب اکیداً خودداری کنید تا شاهد وقوع این گونه حوادث نباشیم.

زن و شوهر سارق حرفه‌ای خودرو به دام افتادند
 زوج سارق که خودرو و قطعات و محتویات داخل آن را سرقت می‌کردند با اعتراف به 16 سرقت دستگیر شدند.
  سرهنگ امیرحسام عزیزی، رئیس پلیس آگاهی قزوین گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت خودرو در شهرستان قزوین موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت. با انجام تحقیقات تخصصی و بررسی صحنه‌های سرقت از سوی کارآگاهان پلیس، سرانجام یک زوج سارق حرفه‌ای و سابقه‌دار که در این سرقت‌ها نقش داشتند مورد شناسایی قرار گرفتند، مأموران در یک عملیات حرفه‌ای و با استفاده از سرنخ‌های به دست آمده موفق به دستگیری هر دو سارق شدند.
رئیس پلیس آگاهی استان قزوین از کشف مقادیر قابل توجهی اموال و قطعات خودرو به همراه سه دستگاه خودرو سرقتی از مخفیگاه متهمان خبر داد و تأکید کرد: متهمان در تحقیقات صورت گرفته به ۱۶ فقره سرقت در این زمینه اعتراف کردند. در ادامه و در تحقیقات گسترده پلیسی سه مالخر نیز در این رابطه شناسایی، دستگیر و به پلیس آگاهی تحویل داده شدند.
 
مرگ پیرمرد همدانی در انفجار کپسول گاز
 انفجار کپسول گاز داخل پارکینگ منزل مسکونی در خیابان شکریه شهر همدان منجر به مرگ مرد ۷۹ ساله شد.
 محمد مالمیر، مدیرکل پزشکی قانونی همدان گفت: این حادثه روز دوشنبه هفته جاری بر اثر بی‌احتیاطی این پیرمرد رخ داد که ابتدا به بیمارستان منتقل شد اما به علت شدت جراحات وارده صبح چهارشنبه جان باخت. این فرد اقدام به جمع کردن یکسری وسایل داخل پارکینگ خانه و آتش زدن آن کرده بود که آتش به کپسول موجود در پارکینگ سرایت کرد و موجب انفجار آن شد.
مدیرکل پزشکی قانونی همدان یادآوری کرد: هفته گذشته نیز بروز آتش در اراضی کشاورزی و سرایت آن به باغ مجاور در روستای انجلاس شهر همدان منجر به مرگ یک کارگر فصلی ۵۹ ساله شد.
 
دستگیری باند سارقان اموال زائران در مرز شلمچه
  اعضای باند سارقان اموال زائران از جمله موبایل‌ با کار اطلاعاتی مأموران پلیس آگاهی در مرز شلمچه در دام پلیس گرفتار شدند.
 سردار حجت سفیدپوست، جانشین فرمانده انتظامی استان خوزستان گفت: مأموران پلیس آگاهی مستقر در مرز شلمچه با رصد فنی و کار اطلاعاتی از حضور اعضای باند سه نفری سارقان موبایل‌قاپ در مرز شلمچه آگاه شدند و دستگیری آنان را در دستور کار قرار دادند. مأموران پلیس با انجام اقدامات تخصصی، اعضای باند سارقان را در پوشش یک شرکت خدماتی شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی در عملیاتی غافلگیرانه آنان را دستگیر کردند.
 جانشین فرمانده انتظامی استان خوزستان با اشاره به اینکه چند نفر از همدستان سارقان در ماه‌های اخیر در شهرستان اهواز دستگیر شده بودند، تصریح کرد: متهمان در تحقیقات پلیس به جرم خود با شگرد حضور در زائرسراها و مواکب و اقدام به سرقت اموال زائران از قبیل تلفن همراه اعتراف کردند.
 
پایان هفت تیرکشی در خیابان
  عامل تیراندازی شبانه در خیابان والفجر ارومیه، در کمتر از چند ساعت دستگیر شد.  سرهنگ محمد توحیدی، فرمانده انتظامی کلانشهر ارومیه در تشریح این خبر اظهار کرد: سه‌شنبه شب، ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ به دنبال وقوع نزاع و درگیری لفظی بین چند نفر در خیابان والفجر ارومیه که منجر به تیراندازی شده بود، شناسایی و دستگیری عامل تیراندازی به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.
 وی با بیان اینکه پس از بررسی و ردگیری توسط تیم‌های ویژه پلیس، ضمن شناسایی مخفیگاه عامل اصلی این تیراندازی، در نهایت متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد. از متهم یک قبضه سلاح جنگی نیز کشف شد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی