سرقت بعد از خروج از کمپ ترک اعتیاد

گروه حوادث / پسر جوان که در بازگشت از کمپ ترک اعتیاد از دو پسر نوجوان زورگیری کرده بود در جریان محاکمه ادعا کرد که تحت تأثیر مصرف قرص‌های روان گردان مرتکب جرم شده است.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، یک‌سال قبل دو پسر نوجوان از سوی یک زورگیر هدف سرقت قرار گرفتند و تلفن‌شان دزدیده شد.
پدر یکی از پسرها در توضیح ماجرا به مأموران گفت: پسرم شاهرخ و دوستش مهران برای قدم زدن به پارکی در منطقه غرب تهران رفته بودند که یک زورگیر تلفن همراه پسرم و دوستش را گرفت. آنها با گوشی یکی از عابران با من تماس گرفتند و من خودم را به پارک رساندم و متوجه شدم که سارق همچنان در پارک است و پرسه می‌زند. من هم او را گرفتم و به پلیس خبر دادم.
با این تماس مأموران به پارک رفتند و متهم را بازداشت کردند.
در ادامه مأموران تلفن همراه مالباخته‌ها را از سارق 22 ساله گرفته و به دو پسر نوجوان تحویل دادند.
متهم نیز پس از انتقال به پلیس آگاهی و در همان بازجویی‌های اولیه به سرقت به روش زورگیری اعتراف کرد.
با تکمیل تحقیقات پرونده برای رسیدگی به شعبه ۱۳ دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

در دادگاه چه گذشت
در ابتدای این جلسه دو شاکی پرونده درخواست اشد مجازات کردند. آنها گفتند: آن شب در حال قدم زدن بودیم که سارق با چاقو ما را تهدید کرد و تلفن‌های همراه‌مان را گرفت.
سپس متهم به جایگاه رفت و با طرح ادعایی عنوان کرد: چند ماهی بود که قرص‌های روانگردان مصرف می‌کردم و به آن اعتیاد پیدا کرده بودم تا اینکه مادرم من را به کمپ ترک اعتیاد برد تا ترک کنم. روز حادثه تازه از کمپ بیرون آمده بودم و بدنم پاک بود که یکی از دوستانم را دیدم. او به من چند قرص داد که وسوسه شدم و مصرف کردم. چون پاک بودم قرص‌ها بیشتر اثر کرد و کنترلم را از دست دادم. بعد به پارک رفتم و دیگر به خاطر ندارم چه شد و حتی نمی‌دانم چرا گوشی‌های این دو شاکی را سرقت کردم. اگر قصد سرقت داشتم همان لحظه پارک را ترک می‌کردم و منتظر نمی‌ماندم که آنها دستگیرم کنند. بنابراین اتهام زورگیری را قبول ندارم.
با پایان دفاعیات این متهم قضات برای صدور رأی وارد شور شدند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی