رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا خبر داد:

رصد مبادی مرزی با تجهیزات چهره‌زن و سگ‌های موادیاب

گروه حوادث/  رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا جریمه حمل انواع مواد مخدر به عراق را پنج میلیون دینار و یک سال حبس اعلام کرد.
 سردار ایرج کاکاوند ضمن تأکید بر خودداری از حمل مواد مخدر و داروهای غیرمجاز در راهپیمایی اربعین به کشور عراق گفت: در صورت دستگیری در کشور عراق پنج میلیون دینار و یک‌سال حبس جریمه خاطیان خواهد بود. پلیس مبارزه با مواد مخدر در تمامی مبادی مرزی با استفاده از تجهیزات چهره‌زن و سگ‌های موادیاب، رصد کامل دارد.
به گفته او، جابه‌جایی و حمل هر گونه مواد مخدر و داروی غیرمجاز به کشور عراق ممنوع است و باید تمامی زائران نسبت به این مسأله آگاه باشند.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر یکی از دغدغه‌های ایام اربعین حسینی را سوءاستفاده از زائران و حمل مواد مخدر از طریق چمدان و کیف‌های امانی دانست و گفت که زائران باید نسبت به این مسأله هوشیار باشند.
سردار کاکاوند همچنین درباره نرخ رشد اعتیاد در کشور گفت: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته آهنگ رشد اعتیاد به طور کلی متوقف شده است.
وی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های اصلی پلیس مبارزه با مواد مخدر شناسایی و کشف سرشبکه‌های قاچاق و ضربه به بنیان‌های مالی قاچاقچیان است، افزود: طی روزهای اخیر سه شبکه وسیع و بزرگ مواد مخدر در کشور شناسایی و دستگیر شدند و ضربه مالی یک‌هزار میلیارد تومانی به این سه باند منهدم شده وارد شد. این شبکه‌ها به صورت کاملاً سازمان‌یافته و مسلحانه از مرزهای شرقی کشور مواد مخدر وارد کشور کرده و حتی به کشورهای دیگر نیز ترانزیت می‌کردند. از این سه باند تعداد بسیاری سلاح سبک و سنگین و همچنین ۲ هزار و ۶۰۰ کیلوگرم مواد مخدر کشف شد. در این اقدام ۱۰ نفر از قاچاقچیان دستگیر شدند و از آنان ۲ قبضه سلاح جنگی و ۱۲ خودرو ضبط شد.
جستجو
آرشیو تاریخی