صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و سی و چهار - ۲۵ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و سی و چهار - ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۶

فضای مجازی

پدر فلسطینی که خیلی زود شادی‌اش به غم و اندوه تبدیل شد!
عکسی در فضای مجازی وایرال شده که نشان از عمق غم و اندوه یک پدر فلسطینی است که با دنیایی شادی از تولد فرزندان دوقلوی خود رفته بود تا برای‌شان شناسنامه بگیرد، اما وقتی به خانه بازگشت، دوقلوها همراه با مادرشان در حمله ارتش اشغالگر صهیونیستی به دیرالبلح به شهادت رسیده و در خاک و خون غلتیده بودند. «محمد ابوالقمصان» از آوارگان فلسطینی ساکن شمال غزه صاحب فرزندانی دو قلو شد اما شادی او خیلی زود به غم و اندوهی بی‌پایان تبدیل شد.
 
دلنوشته رضا بابک برای درگذشت خواهرش
«رضا فشنگچی» با نام هنری «رضا بابک» بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، صفحه اینستاگرام خود را با خبری تلخ به روز کرد. او با انتشار عکسی از خواهرش خبر از درگذشت او داد و متن احساسی و تأمل برانگیزی را منتشر کرد که بازتاب فراوانی در رسانه‌ها داشت. رضا بابک در غم فراق خواهرش نوشت: وقتی عزیزی از پاره وجودت جدا می‌شود و می‌رود اگر مدتی طولانی در بستر بیماری و کما باشد، خویشان و دوستان به اتفاق برای تسلای تو جمله‌ای را تکرار می‌کنند خدا بیامرزدش روحش شاد. راحت شد! آری او راحت شد، اما تازه داغ خاطراتش در من و ما بازماندگان شعله می‌گیرد.
در من برادر که فاصله چندانی با او نداشتم، خاطرات دور و نزدیک تازه بیدار می‌شود، گاه می‌خنداند، گاه می‌گریاند و گاه می‌سوزاند! می‌خنداند چون شوخ طبعی را می‌شناخت و خوش آوا بود و همیشه یک پای شادی و شادمانی در مجالس بود، توران اگر شرایط زندگی و اجتماعی فرصت می‌داد، با صدای نرم و مخملی که داشت برای خودش یک پوران زمانه بود. گاه یاد و خاطراتش می‌گریاند چون در بازی‌های کودکانه به رسم کودکی بازی‌اش می‌دادم، از آن فریبکاری‌های شیطنت‌آمیز پسرانه. گاه یادها می‌سوزاند چون دیگر در کنارم نیست تا در آغوشش گیرم و درنگی آرامش و سکوت جهان هستی را درهمنفسی با او تجربه کنم. همیشه غمخوار همسرم بود، که در جوانی ترکم کرد و به جهان دیگر کوچ کرد، برای دخترم بهارک مادری کرد، یادش را گرامی می‌داریم.
 
لغو یک کنسرت برای حمایت از خبرنگاران غزه
ارکستر سمفونیک ملبورن، اجرای آتی یک پیانیست تحسین شده را پس از اجرای اولین قطعه موسیقی و تقدیم آن به خبرنگاران قربانی در غزه لغو کرد. جیسون گیلهام پیانیست استرالیایی-بریتانیایی قرار بود، روز پنجشنبه همراه با ارکستر سمفونیک در تالار شهر ملبورن قطعاتی از موتزارت و برامس را اجرا کند اما نام این نوازنده از وبسایت ارکستر سمفونیک ملبورن حذف شده است.
بلیت‌های این اجرا هنوز در دسترس بودند، اما یادداشتی با عنوان «به‌روزرسانی جدیدی از این برنامه بزودی اعلام خواهد شد»، در وبسایت ارکستر سمفونیک ملبورن ظاهر شده، ضمن اینکه حساب این ارکستر در شبکه اجتماعی «X» خصوصی و همچنین بخش نظرات در برخی از پست‌های فیس‌بوک محدود شده است. در ایمیلی که برای مخاطبان ارسال شده، ارکستر سمفونیک ملبورن اعلام کرد که گیلهام به دلیل یک سری سخنان مقدماتی که در کنسرت قبلی در روز یکشنبه بیان کرده است، دیگر اجرا نخواهد داشت.
گیلهام در جمع حاضران در سالن عنوان کرده است: «در۱۰ ماه گذشته، اسرائیل بیش از صد خبرنگار فلسطینی را به شهادت رسانده است. تعدادی از این روزنامه‌نگاران برجسته در حالی که با وسایل نقلیه مطبوعاتی مشخص در حال حرکت بودند یا ژاکت‌های مطبوعاتی خود را پوشیده بودند، هدف ترور قرار گرفتند. کشتن خبرنگاران در حقوق بین‌الملل یک جنایت جنگی است و به منظور جلوگیری از مستندسازی و پخش جنایات جنگی به جهان انجام می‌شود.
حمله رژیم صهیونیستی به غزه به مرگبارترین درگیری برای روزنامه نگاران در تاریخ معاصر تبدیل شده است، به طوری که کمیته حفاظت از روزنامه‌نگاران مستقر در امریکا حداقل ۱۱۳ مورد شهادت روزنامه‌نگاران و کارکنان رسانه‌های فلسطینی را در جنگ غزه ثبت کرده است.
 
اولین آهنگ خواننده پاپ که از امریکا برگشت
جدیدترین موزیک ویدیوی احمد سعیدی خواننده پاپ که پس از چند سال مهاجرت به ایران بازگشت، از رسانه‌های معتبر داخلی منتشر شد. این آهنگ با عنوان «ایرانم» مورد توجه کاربران و مخاطبان موسیقی قرار گرفت.

 

جستجو
آرشیو تاریخی