صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و سی و چهار - ۲۵ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و سی و چهار - ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۰

خبر در خبر

ایسنا- هاشم موسوی‌نژاد، رئیس مرکز جنگل‌های خارج از شمال سازمان منابع طبیعی ضمن اشاره به آمار تولید نهال در بخش‌های خصوصی و دولتی گفت: نیازمند تخصیص اعتبار برای نگهداری از درختان پس از کاشت هستیم چرا که در غیر این صورت به محیط زیست و منابع طبیعی خسارت وارد می‌شود.

ایرنا- سرهنگ کیومرث سلیمانی، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی قزوین از کشف و ضبط ۷۵ تن چوب قاچاق در آزادراه قزوین - رشت و در محدوده بخش کوهین خبر داد و گفت: مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی قزوین به صورت شبانه‌روزی و با آمادگی کامل گلوگاه‌های قاچاق را کنترل می‌کنند.

مهر- رسول جلالی، رئیس اداره پارک ملی و پناهگاه حیات وحش موته میمه درباره علت خاکبرداری از این پارک ملی گفت: آنچه کامیون‌ها از منطقه برداشت و جا به جا کردند، سرباره‌های سرب معدن قدیمی طلای موته است که به دلیل وجود سرب برای منابع آبی و حیات وحش منطقه بسیار آسیب‌زا و خارج کردن آنها از منطقه ضروری بود.

میراث آریا- سید‌محمد رستگاری، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یزد در بازدید از روستای تاریخی شواز، بر لزوم برنامه‌ریزی برای مرمت و حفاظت از ابنیه ارزشمند این روستا تأکید کرد و گفت: قلعه شواز بنایی سنگی در روستای شواز است که روی صخره‌ای به ارتفاع تقریبی یکصد متر و با مساحت حدود ۵هزار مترمربع واقع‌ شده و مصالح به کار رفته در این بنا، شیوه معماری، وجود قوس‌های موجود در اتاق‌ها و راهروهای این دژ نشان از قدمت و عمر بسیار زیاد آن دارد.

ایسنا- علی عبدی‌زاده، مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست گفت: در گذشته بخشی از منابع صندوق در قالب وام‌های یارانه‌ای به فعالیت‌هایی تخصیص پیدا کرده که اولویت‌های محیط زیستی در آنجا تنها یک پوشش برای بهره‌‎مندی از منابع ارزان بوده است.

ایرنا- عطا حسن‌پور، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: منظر طبیعی هفت حوض مخمل کوه و آبشار سفید آب خرم آباد به عنوان ۲ اثر میراث طبیعی استان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

ایسنا- حمیدرضا گودرزی، نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اهمیت لباس محلی و صنایع دستی این شهرستان، برای ثبت ملی چوغابافی به نام الیگودرز در تلاش هستیم.

ایرنا- محمد برزین، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مراوه‌تپه از آغاز عملیات تولید ۱۵۰ هزار اصله انواع نهال‌ گلدانی برای غرس در مراتع این شهرستان مرزی خبر داد و بیان کرد: تولید این تعداد نهال در راستای طرح ملی و مردمی کاشت یک میلیارد نهال در کشور درحال انجام است.

ایرنا- محمدرضا کشاورزیان، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شاهرود گفت: ۷۰۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های حفاظت، آبیاری، مرمت و حصارکشی نهال‌های جوان جنگل‌های هیرکانی ابر اختصاص یافت.

صدا و سیما- مصطفی قانونی، رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلپایگان از ثبت سنگ‌نگاره‌های محوطه تاریخی غرقاب این شهرستان در فهرست آثار ملی خبر داد.

ایرنا- ابراهیم جلیلی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر گفت: عمارت کلاه فرنگی و ساختمان دخانیات این شهرستان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

جستجو
آرشیو تاریخی