صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و سی و سه - ۲۴ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و سی و سه - ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۳

پشت‌پرده اتهام‌زنی‌های سایبری امریکا به ایران

تقلای ناشیانه برای اجماع بین‌المللی علیه تهران

ایالات متحده امریکا در بازی جدیدی که علیه ایران راه انداخته، تهران را به انجام حملات سایبری به امریکا متهم کرده است. ادعای بی‌اساسی که به‌رغم تکذیب صریح آن توسط طرف ایرانی، همچنان در حال تکرار است. روز گذشته روزنامه واشنگتن‌پست گزارش داد که اف‌بی‌آی در حال بررسی تلاش‌های هکری مشکوک جمهوری اسلامی ایران برای هک کارزارهای انتخاباتی ترامپ و بایدن-هریس است. شبکه سی‌ان‌ان نیز از بررسی هک و افشای اسناد تبلیغاتی ترامپ توسط اف‌بی‌آی و سایر نهادهای بازرسی امریکا خبر داده است.
پیشتر نیز ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ مدعی هک اسناد انتخاباتی نماینده جمهوریخواهان امریکا توسط هکرهای وابسته به ایران شده بود. این ادعا پس از آن مطرح شد که شرکت مایکروسافت با انتشار گزارشی از حمله هکرهای ایرانی به مقامات امریکا در آستانه انتخابات این کشور خبر داد.
چندی قبل نیز دولت امریکا برای دریافت اطلاعاتی که منجر به شناسایی یا کشف موقعیت مکانی شش عامل ارشد حملات سایبری سپاه پاسداران شود، جایزه‌ای تا سقف 10 میلیون دلار تعیین کرد! در اردیبهشت ماه امسال هم وزارت خزانه‌داری این کشور چندین فرد و نهاد ایرانی را به اتهام واهی فعالیت مخرب سایبری در فهرست‌ تحریم‌های خود قرار داد و از طرف دیگر نیز وزارت دادگستری امریکا از اقدام قانونی علیه چهار هکر ایرانی خبر داد.
 
امریکا چه هدفی را دنبال می‌کند؟
ادعای حملات سایبری ایران به کارزارهای انتخاباتی ترامپ و بایدن با هدف تأثیرگذاری بر انتخابات آتی ریاست جمهوری ایالات متحده درحالی است که مقامات کشورمان از جمله دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل با رد این ادعاهای بی‌اساس اعلام کرده‌اند که تهران هدف و انگیزه‌ای برای دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا ندارد. به‌رغم تکذیب طرف ایرانی، امریکایی‌ها همچنان بر ادعای خود اصرار دارند و همین موضوع نیز ماجرا را شک‌برانگیز می‌کند. آن‌طور که پیداست، امریکا با متهم کردن ایران به حملات سایبری، به دنبال زمینه‌سازی برای اقدامات خود در آینده علیه کشورمان است. بارزترین روش ایالات متحده مقابله با کشورهای غیر وابسته و ضدامریکایی، اجماع‌سازی علیه آن کشورهاست. موضوعی که پیشتر در مقابله امریکا با روسیه شاهدش بودیم. حالا در ارتباط با ایران نیز غرب به‌دنبال این است تا با متهم کردن تهران به حملات سایبری و هک نهادهای امریکایی، زمینه اجماع برای محکومیت‌های بین‌المللی علیه کشورمان را فراهم کند. مثل تلاش‌هایی که این کشور در ارتباط با صنعت هسته‌ای و موشکی ایران به کار برد. یا اتهاماتی که در بحبوحه جنگ روسیه و اوکراین، مبنی بر ارسال تجهیزات به مسکو، به ایران زده شد و رئیس‌جمهور اوکراین نیز هر از چندگاهی با استناد به همان ادعاها ایران را به دخالت در جنگ متهم می‌کند.
مشخصاً متهم کردن ایران به انجام حملات سایبری علیه نهادها و مقامات امریکایی، اولین گام از پروژه ایالات متحده برای انجام اقدام بین‌المللی علیه تهران است و سپس با توجه به این فضاسازی‌ها و با استناد به مدارکی مجعول و افرادی که وجود خارجی ندارند، همپیمانان خود در اروپا را برای اقدام علیه ایران که در اغلب موارد اعمال تحریم است، به خط می‌کند.
جستجو
آرشیو تاریخی