صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و سی و سه - ۲۴ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و سی و سه - ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۳

وزیران پیشنهادی کابینه چهاردهم در دومین روز متوالی میهمان کمیسیون‌های مختلف مجلس بودند

دفاع از برنامه‌ها در بهارستان

در ادامه حضور گزینه‌های پیشنهادی 19 وزارتخانه دولت چهاردهم در کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی، بهارستان دیروز هم روز شلوغی را پشت سر گذاشت. آنگونه که از نتایج این جلسات مخابره می‌شود، اکثر قریب به اتفاق گزینه‌های وزارتخانه‌ها مورد تأیید نمایندگان قرار دارند و فقط تعداد معدودی از آنان برای جلب رضایت پارلمان باید برنامه‌های دقیق‌تری از حوزه مدیریتی خود ارائه دهند.
حجت‌الاسلام اسماعیل خطیب، وزیر پیشنهادی اطلاعات میهمان جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بود و به سؤالات نمایندگان پاسخ داد. وزیر پیشنهادی اطلاعات دو مأموریت اصلی وزارت اطلاعات را تولید محتوای اطلاعاتی و مشارکت در تأمین امنیت کشور، مردم و جامعه بیان کرد و گفت همه برنامه‌ها ذیل این دو مأموریت تعریف می‌شود. وزیر پیشنهادی اطلاعات همچنین اعلام کرد، از زمان شهادت شهید رئیسی تا شب تاسوعای حسینی  ۳۰ بمب آماده انفجار کشف شده و همچنین وزارتخانه با ۵۳ سرویس اطلاعاتی خارجی در تقابل است که به طور ساختارمند علیه ایران فعالیت می‌کنند. در ادامه، پرسش اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از وزیر پیشنهادی اطلاعات درباره استعلام وزرا و معاونان رئیس جمهور مطرح شد و خطیب گفت که همه استعلامات طبق قانون نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس بررسی می‌شود و ما بر این اساس پاسخ می‌دهیم و گفت که رئیس جمهور ۷۳ نفر را از وزارت اطلاعات در این مدت استعلام کرد که تعدادی از این افراد، مستند به این قانون رد شدند. طبق این قانون، افرادی که خود، همسر یا فرزندانشان تابعیت مضاعف داشته باشند یا کسانی که محکومیت امنیتی داشته باشند، یا به اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران، ولایت مطلقه فقیه، قانون اساسی اعتقاد و التزام عملی نداشته باشند، رد می‌شوند.
فرزانه صادق مالواجرد، وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی هم میهمان دیگر این کمیسیون بود. وی در این جلسه راهکارهایی برای ساخت مسکن داشت؛ از جمله نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده، تأمین منابع مالی آن، تعامل بیشتر با بانک‌ها، فعال کردن بخش خصوصی در این حوزه و راهکارهایی را هم در زمینه تأمین مسکن در کشور و تأمین منابع مالی آن ارائه کرد.
اسکندر مؤمنی، وزیر پیشنهادی کشور هم در نشست کمیسیون برنامه و بودجه حضور یافت و عنوان کرد که فرمانداران و استانداران را بر اساس معیارها و شاخص‌ها انتخاب خواهد کرد. در ادامه جلسه وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی هم به ارائه برنامه‌های خود پرداخت. وزیر پیشنهادی صمت نیز در جلسه بعدی این کمیسیون حاضر شد و برنامه‌های خود را ارائه کرد.
همچنین وزرای پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بهداشت و درمان و علوم، تحقیقات و فناوری میهمان این کمیسیون بودند.در جلسه دیروز صبح کمیسیون فرهنگی هم وزرای پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری، نفت و امور خارجه میهمان کمیسیون بودند و به ارائه برنامه‌های خود پرداختند.
وزیر پیشنهادی نفت در جلسه عنوان کرد، مشکلی برای صادرات نفت وجود ندارد. همچنین در این جلسه، وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی از برنامه خود برای توسعه صنعت گردشگری کشور خبر داد. همچنین در ادامه این جلسه وزیر پیشنهادی امور خارجه به تشریح برنامه‌های خود پرداخت.
عبدالناصر همتی، وزیر پیشنهادی اقتصاد در نشست کمیسیون صنایع و معادن حاضر شد.
نشست کمیسیون قضایی مجلس هم برگزار شد و در این جلسه وزرای پیشنهادی نیرو، صمت و فرهنگ و ارشاد اسلامی میهمان کمیسیون بودند و به ارائه برنامه‌های خود پرداختند.

جستجو
آرشیو تاریخی