اخبار

بازدید فناورانه نابینایان از موزه‌ها
با رونمایی از سامانه سروش 2 که توسط یک شرکت دانش بنیان طراحی شده، امکان انتقال مفاهیم تصویری، بریل و صوتی به نابینایان در مجموعه تاریخی و فرهنگی نیاوران فراهم شد.
به گزارش ایسنا، طراحی این سامانه با هدف دسترسی نابینایان به تصویر برجسته آثار موزه‌ها و اماکن تاریخی به صورت لمسی و همچنین استفاده از اطلاعات و شناسنامه اشیا و اماکن تاریخی به صورت بریل و صوتی عرضه شده است. این سامانه قابل نصب روی ویندوز ۷ و بالاتر، دارای خروجی صوتی و بریل، ورودی صفحه کلید عادی و صفحه کلید بریل، در دو سطح مقدماتی و پیشرفته با قابلیت بارگذاری تصاویر است. امیر سرمدی یکی از کارشناسان این شرکت دانش‌بنیان گفت: این سامانه دارای یک کاغذ برجسته است که روی دستگاه سروش قرار می‌گیرد و فرد با لمس آن موقعیت موزه‌ها را نسبت به یکدیگر متوجه می‌شود و در نهایت این اطلاعات از طریق علائمی به فرد منتقل خواهد شد.

تبادل تجارت و دانش در نمایشگاه نانو
همزمان با پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی فناوری نانو و میکرو، رویداد به هم‌رسانی (B2B) با هدف ایجاد ارتباط میان شرکت‌های حوزه نانو و میکرو با شرکت‌های بزرگ صنعتی برگزار می‌شود.
به گزارش روابط عمومی ستاد نانو، برگزاری این رویداد از برنامه‌های جنبی نمایشگاه نانوی ۱۴۰۳ است و در آن، شرکت‌های فناور و دانش بنیان با شرکت‌های بزرگ صنعتی تبادل نظر می‌کنند و از تقاضاهای بخش صنعتی آگاه می‌شوند. از سوی دیگر این شرکت‌ها می‌توانند فناوری‌هایی که توسعه داده‌اند را به شرکت‌های بزرگ عرضه کنند. نمایشگاه بین‌المللی ایران نانو ۱۴۰۳ از ۱۳ تا ۱۶ آبان در سالن‌های ۵ (ملل) و ۴۴(خلیج فارس) برگزار می‌شود. تمام شرکت‌های دارای گواهی نانومقیاس می‌توانند برای ثبت‌نام اقدام کنند و آزمایشگاه‌ها، دانشگاه‌ها، صندوق‌ها و شرکت‌های بازرگانی نیز امکان ثبت‌نام در نمایشگاه را دارند.

جستجو
آرشیو تاریخی