صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و سی و سه - ۲۴ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و سی و سه - ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱

رئیس‌کل بانک مرکزی خبر داد

آغاز برنامه‌های حمایتی نظام بانکی از بازار سرمایه

ابزارهای در اختیار بانک مرکزی و نظام بانکی با هدف تقویت بازار سرمایه و ثبات بورس از روز جاری اجرایی می‌شوند.  محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی با بیان این مطلب گفت: در نشست اخیر شورای عالی بورس به توافق رسیدیم که برای بهبود شرایط بازار سرمایه و امیدواری بیش از پیش سهامداران به آینده بازار، تلاش مضاعفی در کوتاه مدت توسط ظرفیت‌های نظام بانکی صورت گیرد. فرزین با اشاره به تداوم همصدایی بازار پول و سرمایه برای تأمین منافع ملی تأکید کرد: بانک مرکزی هیچگاه حمایت‌های خود را از بازار سرمایه دریغ نکرده و معتقد است که در شرایط ویژه کنونی، نیاز است حمایت‌های نظام بانکی نسبت به بازارسرمایه تقویت شود.
همچنین محمدرضا فرزین رئیس‌کل بانک مرکزی با اشاره به اقدامات جدید حمایتی بانک مرکزی از بورس و سهامداران خرد، از تمهیدات لازم این بانک جهت تأمین مالی و تسریع در طرح‌های توسعه شرکت‌های بورسی خبر داد.
فرزین در ادامه ۳ اقدام مهم بانک مرکزی برای حمایت از بورس را چنین برشمرد:
۱. تضمین ۳۶۰ همت اوراق تأمین مالی توسط بانک‌های عامل برای انتشار اوراق تأمین مالی ریالی جهت طرح‌های توسعه و تأمین سرمایه در گردش شرکت‌های بورسی
۲. انتشار ۲ میلیارد یورو اوراق صکوک ارزی برای طرح‌های توسعه شرکت‌های بورسی علی الخصوص در حوزه پتروشیمی و معدن
۳. اعطای ۱.۵ میلیارد یورو وام ارزی برای شرکت‌های بورسی که درآمد ارزی و طرح‌های زودبازده داشته باشند تا از این طریق به افزایش صادرات آن‌ها منجر گردد.

جستجو
آرشیو تاریخی