بازگشایی مسیر دریایی زوار اربعین

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به باز شدن مسیر دریایی زوار اربعین، از اعزام نخستین کشتی از بندر خرمشهر به بندر بصره عراق خبر داد.
مهرداد بذرپاش در صفحه شخصی خود در یکی از شبکه‌های اجتماعی نوشت: الحمدلله مسیر دریایی زوار به لطف سیدالشهدا(ع) و تلاش همکارانم در سازمان بنادر و دریانوردی باز شد و نخستین کشتی از بندر خرمشهر به بندر بصره عراق اعزام شد.
وی افزود: ترمینال مسافری دریایی خلیج فارس به مساحت ۶ هزار مترمربع با همه امکانات درخدمت زوار است و این ظرفیت سال آینده افزایش می‌یابد. همچنین شناورهای مسافری برای جابه‌جایی زائرین اربعین از خرمشهر فراهم شده است.
عرضه انبوه بلیت پرواز اربعین
اگرچه پروازهای اربعین از ۲۶ فرودگاه کشور به شهرهای عراق انجام می‌شود، اما ۷۸ درصد پروازها از مبدأ فرودگاه بین‌المللی امام خمینی خواهد بود.
جعفر یازرلو سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان این مطلب گفت: عرضه قابل توجه بلیت پروازهای اربعین از روز گذشته توسط شرکت‌های هواپیمایی آغاز شد که به تدریج ارائه می‌شود.
یازرلو تأکید کرد: در بازه زمانی ۲۴ مرداد تا ۹ شهریور نرخ بلیت پروازهای اربعین از تهران و فرودگاه‌های نیمه غربی کشور پنج میلیون تومان برای پرواز یک‌طرفه و ۱۰ میلیون تومان برای پروازهای دوطرفه است، همچنین برای استان‌های نیمه شرقی کشور این اعداد به ترتیب ۶میلیون و ۱۲ میلیون تومان است.
جستجو
آرشیو تاریخی