صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و سی و دو - ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و سی و دو - ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۴

سخنگوی وزارت خارجه روسیه خواستار فشار جامعه جهانی بر کی‌یف شد

اعتراض مسکو به «تروریسم هسته‌ای» اوکراین و غرب

سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز دوشنبه در گفت‌و‌گو با کانال یک روسیه گفت: «مسکو از جامعه جهانی می‌خواهد پس از حمله اوکراین به نیروگاه هسته‌ای، بر کی یف فشار بیاورد.» به گزارش خبرگزاری «تاس»، به گفته ماریا زاخارووا، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین و همه کسانی که پشت سر او هستند - در درجه اول، واشنگتن و لندن - نیروگاه‌های هسته‌ای را ابزاری برای فعالیت‌های تروریستی می‌دانند.
زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه به کانال یک روسیه گفت، مسکو از جامعه بین‌المللی می‌خواهد که اقدامات فوری برای اعمال نفوذ بر کی‌یف پس از حمله به نیروگاه هسته‌ای زاپروژیه اتخاذ کند.
این دیپلمات روس خاطرنشان کرد: «فقط به یاد داشته باشید که روسیه از چه زمانی از جامعه بین‌المللی درخواست کرد تا اقدامات فوری برای نفوذ بر رژیم کی‌یف و حامیان غربی آن اتخاذ کند.
مقامات نیروگاه هسته‌ای زاپروژیه در 11 اوت گزارش دادند که یک پهپاد اوکراینی به منطقه برج‌های خنک‌کننده نیروگاه برخورد کرده که منجر به آتش گرفتن و آسیب دیدن یکی از برج‌ها شد. یوگنیا یاشینا، سخنگوی این نیروگاه، به «تاس» گفت که این اولین بار است که نیروگاه هسته‌ای چنین خسارت قابل توجهی را متحمل می‌شود.
طبق این گزارش، کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از این حادثه مطلع شده‌اند. شرکت انرژی اتمی «روس اتم» روسیه اعلام کرد که چنین اقداماتی از سوی کی‌یف می‌تواند یک «اقدام تروریسم» هسته‌ای تلقی شود.
جستجو
آرشیو تاریخی