صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و سی و دو - ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و سی و دو - ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۴

ارتش صهیونیستی دستورالعمل‌های اضطراری را برای بخش‌های مختلف در نظر گرفت

انتظار کشنده اسرائیل

فائزه سادات یوسفی
خبرنگار


سایه سنگین انتظار مجازات سخت ایران و گروه مقاومت بر پیکره رژیم صهیونیستی به‌رغم انکارهای سران این رژیم و تلاش آنها برای خویشتنداری، فضای رعب‌آلود داخلی را به اوج رسانده و مقامات اسرائیل را به تکاپو برای بازیابی قوا در میانه فرسایشی شدن قدرت نظامی سوق داده است. در این بین، ‌گسترش و تقویت دایره عملیاتی جنبش حماس در کرانه باختری تحت رهبری یحیی سنوار، با توسعه تهدید و گسترش دامنه خطر برای ارتش صهیونیستی، بر نابسامانی و اضطراب این رژیم افزوده است.
در همین راستا روز گذشته منابع عبری اعلام کردند که نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی با توجه به تهدید پاسخ ایران به ترور رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران، نظامیان خود را از سفر به کشورهای خارجی منع کرده است. روزنامه تایمز اسرائیل با انتشار این مطلب گزارش داد که دستور فوق شامل افسران کادری است و سربازان وظیفه را در‌بر نمی‌گیرد.
از سوی دیگر روزنامه عبری‌زبان «معاریو» نیز اعلام کرد که نتانیاهو طی نشست کابینه به وزرا پیشنهاد داده است با رسانه‌ها درباره مسائل سیاسی و امنیتی گفت‌وگو نکنند. او گفته است:«ما در روزهای سرنوشت‌سازی قرار داریم.»
علاوه بر آن، ارتش رژیم صهیونیستی از نظامیان این رژیم که مقیم گرجستان و جمهوری ‌آذربایجان هستند خواسته است فوراً به فلسطین اشغالی بازگردند. شبکه کان رژیم صهیونیستی گزارش داد که ارتش این رژیم از بیم پاسخ ایران به ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، با صدور دستور ممنوعیت مسافرت نظامیان، از اعضای خود که در حال حاضر در این دو کشور به سر می‌برند خواسته است فوراً به سرزمین‌های اشغالی بازگردند. در واکنش به این خبر، سازمان رسانه‌ای جمهوری آذربایجان با انتشار بیانیه‌ای حضور هر گونه نیروی خارجی را در این کشور تکذیب کرد.
 پیش‌تر تارنمای «واللا» رژیم صهیونیستی گزارش داده بود که اطلاعات نظامی و نیروی هوایی اسرائیل با توجه به برآوردهای پاسخ قریب‌الوقوع ایران، وضعیت آماده‌باش خود را افزایش دادند. چندی پیش رادیو رژیم صهیونیستی با اشاره به خلوتی خیابان‌ها و نگرانی‌هایی که در چهره تک‌تک صهیونیست‌ها موج می‌زند، آن را شبیه به شرایط دوره کرونا توصیف کرده است. دیگر رسانه‌های صهیونیستی نیز از مختل شدن حرکت گذرگاه‌ها، فرودگاه‌ها و لغو بسیاری از پروازها و سردرگمی مسافران سخن می‌گویند.
مجله امریکایی فارن‌افرز نیز روز گذشته با اشاره به وضعیت نابسامان در سرزمین‌های اشغالی، آینده تاریکی را برای این رژیم متصور شد و عنوان کرد که جنگ علیه غزه و بحران قضایی قبل از آن، اسرائیل را به سمت نقطه فروپاشی پیش می‌برد. این مجله در ادامه نوشت: «اسرائیل به‌ طور فزاینده‌ای در مسیر خشونت‌آمیز و مخربی قرار می‌گیرد که در رفتار خود نه تنها با فلسطینیان، بلکه در قبال اسرائیلی‌ها نیز خودکامه و مستبد می‌شود. اسرائیل می‌تواند دوستان خود را به سرعت از دست بدهد و مطرود شود. همچنین با انزوای خود در جهان، آشفتگی‌هایی در داخل برایش ایجاد خواهد شد و آن را در معرض تباهی و فروپاشی قرار می‌دهد.»
بی‌بی‌سی نیز طی گزارشی، انتظار کشنده اسرائیلی‌ها از ترس انتقام ایرانیان را به تصویر کشید. این رسانه بیان کرد که مردم از فرط نگرانی خواب ندارند و خیابان‌ها روز به روز خلوت و خلوت‌تر می‌شود. این رسانه افزود که خطر حزب‌الله بسیار جدی است و آنها می‌توانند ضربه بزرگی به رژیم صهیونیستی بزنند.
 
عملیات حماس در کرانه باختری
روز گذشته گردان‌های القسام شاخه نظامی حماس در بیانیه‌ای مسئولیت عملیات تیراندازی در منطقه غور اردن واقع در شمال کرانه باختری را که منجر به کشته شدن یک نظامی و زخمی شدن یک صهیونیست شد، بر عهده گرفت. القسام همچنین تأکید کرد که مجاهدانش در کرانه باختری که مجدداً با یحیی سنوار، رئیس جدید دفتر سیاسی حماس اعلام بیعت کردند، همچنان دست به سلاح بوده و دشمن اشغالگر را در هر جایی تحت تعقیب قرار می‌دهند. علاوه بر آن، ارتش رژیم صهیونیستی به کشته شدن یک نظامی دیگر خود در نبردهای جنوب نوار غزه با مقاومت فلسطین اذعان کرد.

 

بــــرش

حملات کوبنده حزب‌الله
روز گذشته منابع عبری اعلام کردند که دو موشک هدایت‌شونده «کورنت» از جنوب لبنان به سمت شهرک المطله در شمال فلسطین اشغالی شلیک شده است. شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز نوشت که تیم‌های اطفای حریق همچنان در تلاش هستند تا آتش‌سوزی در منطقه الجلیل غربی را در نتیجه حمله موشکی بامداد حزب‌الله مهار کنند. جنبش مقاومت لبنان بامداد دوشنبه حمله موشکی گسترده‌ای به نهاریا در شمال‌شرق شهر عکا در شمال فلسطین اشغالی ترتیب داد که به اعتراف رسانه‌های عبری، سامانه گنبد آهنین برای ردیابی آنها ناکام ماند. پس از آن نیز تجهیزات جاسوسی اسرائیل در پایگاه متولا مورد هدف قرار گرفت و منهدم شد.

جستجو
آرشیو تاریخی