فرهنگ


در آخرین جلسه شورای هنر صورت گرفت
از تصویب سند ملی سینما تا سیاست‌های بازار هنرهای تجسمی
سند ملی سینمای ایران، سیاست‌های اجرایی و ضوابط بازار هنرهای سنتی و تجسمی در جلسه شورای هنر به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تصویب رسید.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جلسه ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسن مجتبی(ع) گفت: از اعضای شورای هنر تشکر می‌کنم، این شورا باعث افتخار کل سازه فرهنگ و هنر کشور بود. وی با بیان اینکه شورای هنر کارنامه روشنی دارد، افزود: در این جلسات از بحث‌های انتزاعی به بحث‌های انضمامی رسیدیم و اتفاقات متعددی را توانستیم در میدان رقم بزنیم. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: این مسأله را می‌توان در عملکرد حدود سه ساله این شورا دید، طی جلساتی که در این مدت برگزار شد تلاش کردیم مشکلاتی را که در عرصه فرهنگی و هنری وجود داشت، حل کنیم. اسماعیلی ادامه داد: در این مدت تلاش کردیم ابهام در تکالیف و مسئولیت‌ها که مشکلات فراوانی ایجاد کرده بود را حل کنیم؛ به عنوان مثال پیش از این در مورد لغو یا برگزاری کنسرت‌ها مسائلی به وجود می‌آمد و به دلیل ابهام در مسئولیت‌ها دستگاه‌های مختلفی به موضوع ورود می‌کردند که همه این مشکلات به واسطه تصویب سند موسیقی یکبار برای همیشه حل شد.
وی با اشاره به تبعات شفاف نبودن چهارچوب‌های فرهنگی، هنری و مشکلات فراوانی که برای اصحاب فرهنگ و هنر ایجاد شده بود، افزود: برای حل این چالش، تدوین اسناد مختلف را در دستور کار قرار دادیم که یکی از برگ‌های زرین وزارت فرهنگ در سیزدهمین دولت پس از انقلاب اسلامی است. وزیر فرهنگ‌ با اشاره به شهادت رئیس جمهور که موجب کوتاه شدن عمر دولت سیزدهم شد، گفت: برنامه‌های متعددی داشتیم که متأسفانه به دلیل حادثه تلخ پیش‌آمده عملی نشد که یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین آنها ایجاد شهر صنایع خلاق فرهنگی و آسمانه هنر بود که ان‌شاءالله دوستان بعدی که امور را به دست می‌گیرند آنها را به نتیجه برسانند. وی تصویب سیاست و ضوابط حاکم بر بازار هنر را مهم‌ترین اقدام در حمایت از هنرمندان مظلوم این عرصه عنوان کرد و افزود: الزام دستگاه‌های اجرایی به خرید منظم آثار هنری و شهرداری‌ها و وزارت راه و شهرسازی در
به کارگیری نمادهای هنری و مجسمه‌ها و سردیس‌ها در طرح‌های مهم عمرانی به نوعی قدردانی و سپاسگزاری عملی وزارت فرهنگ و شورای عالی انقلاب فرهنگی از هنرمندان این عرصه است. اسماعیلی تأکید کرد: در پایان از شورای عالی انقلاب فرهنگی که در این مدت زحمات بسیاری را متحمل شدند نیز تشکر و قدردانی می‌کنم.
 
تهیه و تصویب اسناد بالادستی در حوزه هنر
دکتر شاه‌حسینی رئیس فرهنگستان هنر نیز با تشکر از جدیت و پیگیری دکتر اسماعیلی و اعضای شورا گفت: این حجم از فعالیت و تهیه و تصویب اسناد بالادستی در حوزه هنر، بی‌سابقه و بی‌نظیر است و جای تشکر دارد. وی با اشاره به سختی‌های کارِ ایجاد نظم در عرصه هنر، افزود: اگر در هر حوزه از هنر، گفت‌و‌گوی لازم با فعالان آن حوزه انجام شده و توضیحات لازم ارائه شود، کار با سرعت پیش می‌رود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی