۲۶ تا ۲۹ شهریور‌ماه انجام می‌شود

برگزاری سومین نمایشگاه رسانه‌ای صوت و تصویر فراگیر ایران (رصتا)

معصومه غفاری
خبرنگار


سومین نمایشگاه صوت و تصویر فراگیر ایران (رصتا) 26 تا 29 شهریور‌ماه 1403 در مصلای تهران و به منظور حمایت، معرفی ظرفیت‌ها و هم‌افزایی شرکت‌های فعال صوتی و تصویری کشور با حضور فعالان این عرصه برگزار خواهد شد.
نشست خبری سومین نمایشگاه رسانه‌ای صوت و تصویر فراگیر ایران (رصتا)، دیروز یکشنبه ۲۱ مرداد‌ماه 1403 با حضور «سعید مقیسه» رئیس «ساترا» برگزار شد.

حمایت از صنایع کوچک
مقیسه در این نشست با تبریک روز خبرنگار به اهالی رسانه و با اشاره به ۲۱ مرداد‌ماه روز حمایت از صنایع کوچک، گفت: یکی از اهداف برگزاری این نمایشگاه حمایت از صنایع کوچک و کمک به توسعه و رشد آنهاست.
رئیس ساترا خبر داد: سومین نمایشگاه رسانه‌ای صوت و تصویر فراگیر با هدف حمایت، معرفی ظرفیت‌ها و هم‌افزایی رسانه‌های صوتی و تصویری فراگیر کشور با حضور فعالان این عرصه از ۲۶ تا ۲۹ شهریورماه برگزار خواهد شد.

ثبت‌نام صنایع صوتی و تصویری در سایت ساترا
وی تأکید کرد: از تمامی صنایع و سکوهای مرتبط صوتی و تصویری فراگیر، اندیشکده‌ها و پژوهشگاه‌ها دعوت می‌شود تا برای حضور در این نمایشگاه به نشانی اینترنتی satra.ir مراجعه و ثبت‌نام کنند.

اهداف برگزاری نمایشگاه رصتا
رئیس ساترا در ادامه این نشست خبری با معرفی اهداف برگزاری نمایشگاه رصتا عنوان کرد: ایجاد همگرایی و هم‌افزایی میان فعالان صوتی و تصویری فراگیر، حمایت مادی و معنوی از سکوهای صوتی و تصویری و معرفی آنها به مخاطبان، ایجاد فرصت برای توسعه این سکوها، برقراری امکان ارتباط مستقیم مخاطبان با کاربران، جلب حمایت‌های دولتی و رسانه‌ای از سکوهای صوتی و ‌تصویری، ارتباط متخصصین این حوزه با یکدیگر و شبکه‌سازی آنها، شناسایی ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل فعالان زنجیره‌ای، ارزش‌آفرینی رسانه‌ها، انتقال تجربه، اطلاع‌رسانی از آخرین دستاوردهای حوزه رسانه با برگزاری نشست‌های خبری، جریان‌سازی و بستر‌سازی برای تولید و توسعه محتوای سالم و امن که شرکت‌کنندگان و ذینفعان را به تولید محتوای سالم سوق دهد، ایجاد فضای رقابت رسانه‌ای بین تولید‌کنندگان و توزیع‌کنندگان خدمات و محتوای رسانه‌ای در راستای ارتقای کیفی، تبیین افکار عمومی نسبت به حقوق کاربران و خانواده‌ها و بازاریابی و عرضه اقتصادی تولیدات به نفع تولیدکنندگان خانگی از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه به شمار می‌روند.

بخش‌های مختلف نمایشگاه رصتا
مقیسه در معرفی بخش‌های مختلف این نمایشگاه بیان کرد: سکوهای دارای مجوز، شرکت‌های مرتبط، بخش سازمانی، غرفه‌های ساترا و مرکز نوآوری و خدمات رسانه‌ای «آومیک» با هدف خدمات‌رسانی به سکوهای دارای مجوز نیز از جمله بخش‌های موجود در این نمایشگاه خواهند بود.

برنامه‌های نمایشگاه
به گفته رئیس ساترا، همچنین برگزاری نشست‌های خبری، برگزاری نشست‌های کاربردی برای بازدید‌کنندگان، برگزاری نشست‌های خبری برای صاحبان سکوهای صوتی و تصویری، برگزاری نشست‌های خبری برای همکاران ساترا، برگزاری نشست‌های سازمانی هوش مصنوعی و شورای راهبردی هوش مصنوعی سازمان صدا‌وسیما و برگزاری جشنواره برگزیدگان این حوزه از سوی داوران در برنامه اختتامیه، از دیگر برنامه‌های برگزار شده در این نمایشگاه خواهند بود.

اکران رایگان فیلم در نمایشگاه رصتا
مقیسه در توضیح اکران فیلم در سومین نمایشگاه صوت و‌ تصویر، خبر از اکران برخی فیلم‌ها به صورت رایگان داد و افزود: سکانس‌هایی از برخی سریال‌ها نیز با هدف جذب مخاطبان در این نمایشگاه اکران خواهند شد.

عدم حضور شرکت‌های بین‌المللی
وی در پایان با اعلام اختصاص جایگاه ویژه بین‌المللی برای نمایشگاه ساترا تأکید کرد: به برگزاری این غرفه بسنده شده است و حضور شرکت‌کنندگان خارجی را در این نمایشگاه نخواهیم داشت.

جستجو
آرشیو تاریخی