صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و سی و یک - ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و سی و یک - ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۴

ایران در ایران

درخواست اشد مجازات برای سارقین پسته در رفسنجان
رفسنجان - رئیس دادگستری رفسنجان از برخورد قاطع با مجرمین و سارقین پسته خبر داد و گفت: اشد مجازات در انتظار مخلین نظم عمومی و امنیت شهروندان است. حسین رمضانی‌زاده، ظهر روز گذشته در جلسه پیشگیری از وقوع جرم رفسنجان از اجرای طرح پیشگیری از سرقت پسته در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: خوشبختانه طرح پیشگیری از سرقت پسته سال گذشته بخوبی و با موفقیت اجرا شد. وی با بیان اینکه امسال با تلاش و اهتمام تمامی مسئولین قضایی، اجرایی، انتظامی و امنیتی شهرستان این طرح در شهرستان اجرا خواهد شد، گفت: طرح پیشگیری از سرقت پسته با جدیت اجرا و با مجرمین وسارقین پسته برخورد قاطع خواهد شد. رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان گفت: موضوع قرق باغات در ساعات مشخص از شبانه‌روز، انسداد راه‌های فرعی باغات و بررسی و تأیید صلاحیت نگهبانان توسط مراجع اجرایی، انتظامی و امنیتی مورد تأکید است.

مقاوم سازی مسکن روستایی در خراسان جنوبی بالاتر از میانگین کشوری
بیرجند - مقاوم‌سازی مسکن روستایی در خراسان جنوبی ۶ درصد بالاتر از میانگین کشوری است. مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: تاکنون بیش از ۵۴ هزار واحد مسکن روستایی در استان دربرابر بلایای طبیعی با استفاده از تسهیلات مقاوم‌سازی شده است. قاسم تنها، شاخص عملکردی استان در مقاوم‌سازی واحد‌های مسکونی روستایی را ۶۱ درصد اعلام کرد و افزود: هم‌اکنون میانگین کشوری ۵۵ درصد است. در حال حاضر تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای مقاوم‌سازی مسکن روستایی درنظر گرفته شده است.

آماده‌سازی مدارس کهگیلویه و بویراحمد برای سال تحصیلی جدید
یاسوج - سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان از آماده‌سازی ۳ هزار آموزشگاه و ساماندهی ۱۵ هزار و ۴۰۰ نفر از فرهنگیان در قالب پروژه مهر برای سال تحصیلی جدید خبر داد. جمالی آرند با بیان اینکه پروژه مهر فرصتی برای شناسایی چالش‌ها و مشکلات آموزشی و نیروی انسانی برای بازگشایی مدارس است، گفت: تاکنون ۱۳ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز درطرح سنجش قرار گرفته‌اند. مابقی کسانی که مورد معاینه قرار نگرفته‌اند، تا پایان مردادماه فرصت دارند در روز‌های دوشنبه و چهارشنبه معاینه لازم را انجام دهند.

جستجو
آرشیو تاریخی