حوادث جهان

۳ کودک در ریزش ساختمان در چاد کشته شدند
 جسد ۳ کودک در زیر آوارهای دیوار فروریخته در منطقه کانم چاد پس از باران سیل آسا پیدا شده است.
به گزارش الجزیره، ابراهیم علیفا علی، بخشدار اداره کانم، گفت که این فاجعه در محله لیگرا این منطقه با ریزش یک خانه محلی رخ داد که منجر به مرگ دو دختر و یک پسر دو ساله شد.
هفته گذشته، ماهامات ادریس دبی ایتنو، رئیس جمهور چاد، در مورد خطر سیل پس از باران شدید که چندین روز این کشور آفریقای مرکزی را درنوردید، هشدار داد.
 
مرگ ۲ کودک زیر تلّ زباله در اوگاندا
 حداقل ۸ نفر از جمله دو کودک بر اثر رانش زمین در یک زباله دانی در منطقه مرکزی واکیسو اوگاندا کشته شدند.
به گزارش الجزیره، اداره شهر کامپالا، مدیر زباله‌های شهر، گفت که رانش زمین پس از باران‌های سیل آسا رخ داده است.
طبق گزارش‌ها، محل دفن زباله کامپالا دچار نقص ساختاری در توده زباله شده و منجر به فروریختن بخشی از محل دفن زباله شده است.
یک مقام مسئول گفت از طریق تلاش‌های هماهنگ با پلیس، وزارتخانه‌های مرتبط و جامعه صلیب سرخ اوگاندا با موفقیت ۱۴ نفر را نجات داده است.
پاتریک اونیانگو، سخنگوی پلیس متروپولیتن کامپالا، گفت: «مأموریت نجات همچنان ادامه دارد چراکه احتمالاً اجساد بیشتری وجود دارد.»
 
خرابی پله برقی یک قربانی گرفت
خرابی پله برقی که گردشگران در آبشار دتیان در منطقه خودمختار گوانگشی ژوانگ جنوب چین از آن استفاده می‌کردند دچار اختلال شد و یک نفر کشته و ۶۰ نفر زخمی شدند.
به گزارش شینهوا، به گفته مقامات شهر چونگزو، خرابی تأسیسات در نقطه دیدنی آبشار رخ داد. همه مجروحان بلافاصله به بیمارستان منتقل شدند. حال یکی از مجروحان وخیم و بقیه جراحات جزئی دیده‌اند.
در پی این حادثه، پله برقی موسوم به «پروژه فرش جادویی» فعالیت خود را متوقف کرده است. علت خرابی در دست بررسی است.
جستجو
آرشیو تاریخی