فرمانده فراجا :

اقتدار پلیس نباید شکسته شود

گروه حوادث / کامران علمدهی: فرمانده فراجا تفاوت پلیس ایران با پلیس سایر کشورها را در ارائه خدمات چندبعدی در جریان مأموریت‌ها دانست.
به گزارش «ایران»، سردار احمدرضا رادان در آیین گرامیداشت روز خبرنگار که صبح روز یکشنبه با حضور اصحاب رسانه در ستاد فراجا برگزار شد، ضمن تقدیر از تلاش خبرنگاران گفت: به‌طور حتم در سازمان عریضی مانند انتظامی چالش‌هایی وجود دارد که باید ریشه‌یابی شود. همیشه غافلگیری ناشی از ندانستن نیست، گاهی غافلگیری ناشی از غفلت است.
سردار رادان با بیان اینکه پلیس ۴۰ مأموریت برعهده دارد که بالاترین سطح در میان نیروهای مسلح است، افزود: در هر حوزه مأموریتی چندین بُعد خدمات است و این پلیس جمهوری اسلامی را از تمام پلیس‌های جهان متفاوت می‌کند.
وی به کمبود و محدودیت نیروی انسانی در پلیس اشاره کرد و گفت: طبق استاندارد جهانی به ازای هر هزار نفر، پنج پلیس باید وجود داشته باشد و در ضمن بر‌اساس این استاندارد، مرزبانی شامل نیروی پلیس نمی‌شود. اما ما در کشور با استاندارد جهانی فاصله داریم. امروز مردم ایران پلیسی دارند که در سال ۱۴۰۲، تعداد ۹۳ شهید تقدیم کشور کرد و در همین چند ماه ابتدایی سال‌جاری تاکنون ۳۰ شهید داشته‌ایم. اقتدار پلیس نباید شکسته شود و این یک موضوع و تعریف جهانی است، چراکه اگر غیر از این باشد، سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.
فرمانده فراجا با تأکید بر اینکه مجری قانون را نباید بزنیم، تأکید کرد: متأسفانه اگر با قانون مشکلی داشته باشیم، بر مجری قانون خرده می‌گیریم و مجری را می‌زنیم، نباید این‌طور باشد و اگر با قانون مشکلی داریم، قانون باید اصلاح شود، پلیس مجری قانون است. اگر کشف حجاب جرم است، مربوط به قانون است، اگر اشکالی هست باید قانون تغییر کند نه اینکه مجری را مورد هجمه قرار داده و خرده بگیریم. پلیس اقتدار خود را حفظ می‌کند، انتقادات را به جان می‌خرد، اما کارش را انجام می‌دهد. از نظر ما موضوع حجاب انتظامی و امنیتی نیست، بلکه یک موضوع صددرصد اجتماعی است. باور داریم باید در این مسأله کار فرهنگی و اجتماعی انجام شود که فقط از رسانه‌ها ساخته است.
من همیشه گفته‌ام که اگر شهید شدم، پای کفنم بنویسید این کسی بود که برای حجاب دختران و مادران وطنش تلاش کرد.
فرمانده فراجا درباره موضوع تصادفات و سرقت نیز خاطرنشان کرد: در کشورمان سالانه ۱۹ هزار نفر در تصادفات جان خود را از دست می‌دهند. اگر ماشین مردم را توقیف می‌کنیم، برای حفظ جان‌شان است و دلیلش این است که مردم را دوست داریم. در حوزه سرقت‌ها هم در سال ۱۴۰۳ تا همین حالا ۲۰ درصد وقوع سرقت کاهش پیدا کرده و ۳۰ درصد هم کشفیات ما افزایش پیدا کرده است.

جستجو
آرشیو تاریخی