با دستگیری قاچاقچیان عتیقه

فروش نقاب طلایی میلیاردی ناکام ماند

گروه حوادث /قاچاقچیان که قصد داشتند اشیای عتیقه با قدمت بیش از ۲ هزار سال را بفروشند با رصد اداره‌ کل اطلاعات استان بوشهر در دام افتادند.
اسماعیل سجادی منش، مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان بوشهر گفت: اداره‌کل اطلاعات استان بوشهر با اشراف کامل از تحرکات قاچاقچیان اشیای عتیقه و تحت نظر گرفتن مجرمین و رصد اطلاعاتی دقیق با اقدامات پیچیده اطلاعاتی و امنیتی، این تیم را با کمک همکاران انتظامی در حین معامله در استان فارس به دام انداختند.
وی افزود: این تیم با قاچاق اشیای عتیقه و تاریخی با قدمت بیش از ۲ هزار سال از استان‌های جنوبی به شهر شیراز، قصد فروش آن را داشتند که با تلاش و رصد دقیق اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) استان بوشهر و حضور بموقع نیرو‌های خدوم انتظامی دستگیر و اشیای تاریخی به بوشهر برگشت داده شد.
سجادی منش اضافه کرد: یکی از اشیای کشف شده با قدمت بیش از دو هزار سال، نقابی از جنس طلا بود که در معامله قاچاقچیان چند ده میلیارد در حال معامله بود. وی ضمن قدردانی از هوشیاری و اشراف اداره کل اطلاعات استان بوشهر و فرماندهی انتظامی استان بوشهر و دستگاه قضایی گفت: ابنیه‌ها، آثار و اشیای عتیقه بخش مهمی از تاریخ، تمدن و فرهنگ این آب و خاک بوده و بدون تردید هر شخصی که سودای تعرض به این تاریخ و فرهنگ را در سر داشته باشد با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان(عج)، نیرو‌های جان برکف انتظامی و یگان حفاظت میراث فرهنگی در چنگال قانون و دستگاه مقتدر قضایی قرار خواهد گرفت.

جستجو
آرشیو تاریخی