صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و سی - ۲۱ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و سی - ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۷

مهار تورم گزاره اصلی در تعیین دستمزد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اذعان به اینکه افزایش دستمزد کارگران در سال‌های گذشته نتوانسته معیشت آنها را بطور کامل پوشش دهد، گفت: گزاره اصلی در تأثیرگذاری دستمزد، مهار تورم است. به بیانی دیگر اثرگذاری رشد دستمزد با مهار تورم مشخص می‌شود.
صولت مرتضوی در نشست تقدیر از خبرنگاران حوزه وزارت کار گفت: رهبر انقلاب در روز کارگر گفتند که راهکار بهبود وضعیت کارگران ایجاد اشتغال و جلوگیری از تعطیلی کارگاه‌هاست. ما به اعتراف بانک جهانی در کاهش نرخ بیکاری رکورد زدیم. نزدیک ۱۰ هزار کارگاه راکد در همین سه ساله دولت شهید رئیسی فعال شدند که بی‌سابقه است. وی تأکید کرد: قانونگذار نگفته که عین نرخ تورم باید افزایش یابد و بسیاری از حملات در این حوزه به دولت ناصحیح بوده است.
 در این دوره تلاش شد با کاهش تورم و اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی، فشار بر جامعه کاهش یابد و امیدواریم جامعه هدف از ما راضی باشد. مرتضوی افزود: هم خبر مثبت خبرنگار امیدآفرین و هم نقدهای آنان اثربخش بوده و راه اصلاح را با انتقاد سازنده فراهم می‌کند. ما اگر در برابر نقد رسانه سعه صدر نداشته باشیم، در حکمرانی به مشکل برمی‌خوریم. جامعه باید حس کند که رسانه گله‌های مردم را بیان می‌کند.
جستجو
آرشیو تاریخی