از گوشه و کنار ایران

ضرب الاجل دادستان در پرونده مرگ دختر 9 ساله
 دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان‌غربی در پی صدور دستور رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی مبنی بر بررسی علت حادثه برق‌گرفتگی منجر به فوت دختربچه ۹ ساله در پارک خیابان فردوسی ارومیه و برخورد با مقصرین، در محل حادثه حضور یافت. حسین مجیدی دستور داد ظرف ۲۴ ساعت میزان تقصیر عوامل حادثه صرف نظر از سمت و جایگاه آنها، توسط کارشناسان مجرب رسمی دادگستری استان مشخص و به دادستانی اعلام شود. بررسی قراردادهای پیمانکاری و تحویل به پیمانکار و اقدام پیمانکار در ایمن‌سازی سیستم روشنایی پارک از جمله مواردی است که باید بررسی شود. وی همچنین به بحث اراذل و اوباش پارک مذکور که باعث ایجاد نارضایتی اهالی و سلب آسایش آنها شده بود نیز پرداخت و دستور داد تا کلانتری محل و پلیس ۱۱۰ تکالیف قانونی خود را در برخورد با این اراذل و اوباش انجام دهند و این افراد را برای برخورد قضایی به دادستانی معرفی کنند.
 
مرگ 4 سرنشین پیکان در تصادف
تصادف ۲ دستگاه خودرو در جاده قیدار به نوربهار ۴ کشته و ۵ مصدوم بر جا گذاشت.
داریوش تقیلو، رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: ساعت ۲۳:۱۹ جمعه ۱۹ مرداد تصادف یک دستگاه خودروی نیسان با پیکان در جاده قیدار نوربهار نرسیده به ابی‌سفلا به اورژانس ۱۱۵ استان گزارش شد. بعد از اعلام حادثه بلافاصله چهار کد آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند. پنج مصدوم حادثه توسط کدهای اعزامی به بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) خدابنده منتقل و چهار سرنشین پیکان نیز کشته شدند که اجساد تحویل عوامل نیروی انتظامی شد.
 
سه خواهر جیب‌بُر در قم دستگیر شدند
 سه خواهر سارق که در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی در میان جمعیت با تنه زدن به مردم گوشی تلفن همراه سرقت می‌کردند، دستگیر شدند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن غریب، دادستان عمومی و انقلاب قم گفت: این متهمان با صدور دستورات و نیابت قضایی دادیار شعبه ۱۵ دادسرای قم توسط ضابطین قضایی دستگیر شدند و از متهمان تعدادی گوشی سرقتی کشف شد و آنان به سرقت‌های خود اعتراف کردند. بر اساس گزارش روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب قم، این باند خانوادگی در نزدیکی جمکران برای چند روز خانه‌ای  به منظور سکونت در ایام خاص کرایه می‌کردند و با سوء‌استفاده از ازدحام جمعیت در ایستگاه صلواتی، صف نذری، اطراف حرم، داخل اتوبوس و مکان‌های شلوغ در مناسبت‌هایی نظیر نیمه شعبان، میلاد حضرت زینب(س)، ۲۲ بهمن و سایر ایام ملی مذهبی اقدام به جیب بری و سرقت گوشی تلفن همراه مردم می‌کردند.

توقیف خودروی قاچاق 10 میلیارد تومانی در مشهد
 یک خودروی قاچاق به ارزش 10 میلیارد تومان در مشهد توقیف شد.
 سردار محسن عقیلی، فرمانده پلیس فرودگاه‌های فرماندهی یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا گفت: همکاران من در پلیس فرودگاه مشهد حین کنترل خودروهای عبوری در حوزه استحفاظی به یک دستگاه خودروی بی‌.ام‌.و مشکوک شدند. پس از بررسی دقیق و استعلام صورت گرفته، خودروی مذکور با پلاک جعلی، قاچاق تشخیص داده و توقیف شد.
 وی در پایان ارزش خودرو را ۱۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: به منظور سیر مراحل قانونی پرونده متشکله به همراه متهم به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شده است.
 
حفاران غیر مجاز تپه تاریخی را منفجر کردند
سرپرست یگان حفاظت اداره‌ کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی از دستگیری حفاران غیرمجاز در ارتفاعات ساری‌قیه‌سی روستای اسلام آباد ارومیه خبر داد.
بهروز محبی اظهار کرد: پس از رصد اطلاعاتی و نامحسوس، گروه هشت نفره از باند حفاران غیرمجاز هنگام حفاری و ایجاد انفجار در اطراف تپه تاریخی توسط اکیپ‌های عملیاتی یگان حفاظت و مشارکت بی‌نظیر نهادهای مردمی منطقه مورد محاصره قرار گرفتند. به دلیل صعب‌العبور بودن منطقه تعدادی از این حفاران از تاریکی شب استفاده کرده و از محل متواری شدند که تلاش‌ها برای دستگیری این افراد در دستور کار قرار دارد. در بررسی محل حفاری مشخص شد تعداد زیادی مواد منفجره کار گذاشته شده بود که بخش زیادی از آنها نیز منفجر شده بود.همچنین آلات و ادوات حفاری غیرمجاز در این منطقه کشف شد.
 
سقوط مرگبار کارگر سنگ‌کار ساختمانی
 یک کارگر سنگ‌کار ساختمانی حین کار در یک ساختمان در تهران سقوط کرد و جان باخت. به گزارش ایلنا، این کارگر سنگ‌کار که «بختیار فیضی» نام داشت، هنگام کار در یک واحد ساختمانی در شهرک غرب تهران، بر اثر سقوط از ارتفاع جان باخت.
 وی دو فرزند داشت و اهل روستای «سرهویه» استان کردستان بود. او حین سنگ‌کاری نمای یک ساختمان به دلیل‌ استفاده نکردن از تجهیزات ایمنی از ارتفاع به پایین سقوط کرده و به دلیل شدت جراحات وارده جان سپرد.
 
گوشی‌های سرقتی به مشهد نرسید
 مسافر خارجی که قصد داشت ۱۶۳ دستگاه تلفن همراه سرقتی را به مشهد منتقل و از کشور خارج کند دستگیر شد.
سردار رضا بنی اسدی فر، فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا در تشریح این خبر گفت: مأموران پلیس راه‌آهن کرج مستقر در سالن مسافری به یکی از مسافران تبعه کشورهای همسایه شرقی که قصد سفر با قطار به سمت مشهد مقدس را داشت مظنون شدند. متهم با دیدن مأموران قصد فرار داشت، اما با اقدام بموقع مأموران دستگیر شد و در بازرسی از وسایل همراه متهم تعداد ۱۶۳ دستگاه انواع تلفن همراه هوشمند و تعداد پنج جلد گذرنامه غیر همنام کشف شد. وی در حال انتقال گوشی‌های مسروقه به سمت کشور همسایه شرقی بود.وی خاطرنشان کرد: گوشی‌های تلفن همراه سرقتی کشف شده، تحویل اداره آگاهی استان البرز شد تا پس از ثبت در سامانه مربوطه تحویل صاحبان اصلی آنها شود.

کشف محموله ژنراتورهای غول پیکر در البرز
 فرمانده انتظامی البرز از توقیف یک محموله ۳۰۰ میلیارد ریالی ژنراتور قاچاق در آزادراه کرج - قزوین در محدوده این استان خبر داد.
  سردار حمید هداوند اظهار کرد: مأموران پلیس امنیت اقتصادی این استان با انجام اقدامات اطلاعاتی از انتقال یک محموله سنگین ژنراتور قاچاق در سطح محورهای مواصلاتی مطلع و بلافاصله با استقرار در مسیر تردد آن موفق به متوقف کردن تریلی حامل این محموله در آزادراه کرج -قزوین حوالی کمالشهر شدند. مأموران در بازرسی از این تریلی پنج دستگاه ژنراتور صنعتی غول پیکر به همراه متعلقات آن که همگی قاچاق و فاقد مدارک گمرکی بودند، کشف کردند. سردار هداوند اضافه کرد: کارشناسان مربوطه ارزش محموله مکشوفه را ۳۰۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند. یک نفر در این خصوص شناسایی و با تشکیل پرونده به تعزیرات حکومتی معرفی شد.

جستجو
آرشیو تاریخی