کلاهبرداری 50 میلیون تومانی با ترفند تخفیف شارژ تلفن

گروه حوادث/  مرد شیاد که با راه‌اندازى صفحه فیشینگ و ترفند خرید شارژ ارزان قیمت تلفن همراه کلاهبرداری کرده بود دستگیر شد.
 سرهنگ داوود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتای تهران بزرگ اظهار داشت: فردی به پلیس فتای پایتخت مراجعه کرد و اظهار داشت: برای خرید شارژ تلفن همراه در فضای مجازی مشغول جست‌و‌جو بودم که با یک سایت اینترنتی مواجه شدم که مدعی بودند شارژ تلفن همراه را با قیمتی ارزان‌تر به فروش می‌رسانند، با دیدن این تبلیغ وسوسه شده و بدون توجه به آدرس درگاه پرداخت و اطمینان از هویت گردانندگان آن صفحه اقدام به خرید شارژ کردم و پس از وارد کردن اطلاعات محرمانه کارت بانکی با تراکنش ناموفق مواجه شدم و پس از مدتی تمام موجودی حسابم را که 50 میلیون تومان بود از دست دادم.
پس از این شکایت متخصصین سایبری پلیس فتا پس از شناسایی مجرم در فضای مجازی اطلاعات هویتی متهم را به دست آورده و پس از تشریفات قضایی، مجرم در یکی از مناطق جنوبی تهران بزرگ دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیک به پلیس فتا منتقل شد. این شیاد پس از انتقال به پلیس فتای پایتخت با مشاهده مستندات موجود در پرونده، جرم خود را پذیرفت و گفت با ایجاد صفحه جعلی و وعده فروش شارژ ارزان، قربانیان خود را به سمت درگاه جعلی برده و با به دست آوردن اطلاعات حساب بانکى افراد نسبت به سرقت موجودی حساب قربانیان اقدام کرده است.
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: پیامک رمز یکبار مصرف را که حاوی اطلاعاتی از تراکنش شامل مبلغ، نوع تراکنش و...است با خرید اینترنتی خود مطابقت دهند و به هیچ عنوان فریب تبلیغات اغوا کننده و دروغین خرید‌های آنلاین با قیمت‌های ارزان‌تر را نخورند، همچنین در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا به آدرس
 www.fata.gov.ir با ما درمیان بگذارند.

جستجو
آرشیو تاریخی