انهدام باند سارقان مسلح خانه های پایتخت

گروه حوادث/  دو مرد و یک زن که با همدستی یکدیگر به 15 خانه در تهران دستبرد زده و میلیاردها تومان طلا و پول سرقت کرده بودند، درحالی دستگیر شدند که زن جوان منکر ارتکاب سرقت‌هاست.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، صبح شنبه سردار علی ولی‌پور گودرزی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ که در صحنه بازسازی سرقت حضور داشت، گفت: کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی با اقدامات اطلاعاتی موفق شدند ۳ سارق سابقه‌دار و حرفه‌ای را که با سلاح گرم و شکستن قفل در خانه‌ها وارد شده و اموال با ارزش را سرقت می‌کردند دستگیر کنند. یکی از این سارقان وقتی پلیس را مقابل خود دید قصد فرار داشت که مأموران با استفاده از قانون به‌کار‌گیری سلاح این فرد را مجروح و دستگیر کردند.
وی افزود: تاکنون این سارقان به سرقت از ۱۵ خانه اعتراف کرده‌اند که شاکی‌ها هم شناسایی شده‌اند. این افراد از خانه مردم پول، طلا و هر وسیله گرانقیمتی را که می‌دیدند سرقت می‌کردند. سارقان صبح‌ها حدود ساعت ۸ تا ۱۱ خانه‌های خالی را شناسایی می‌کردند و با تخریب در، وارد منازل شده و اقدام به سرقت می‌کردند.
وی ضمن هشدار به سارقان گفت: به مجرمانی که جرایم خشن انجام می‌دهند، هشدار می‌دهم که حداکثر مجازات در کمترین زمان ممکن در انتظار آنهاست و بهتر است هرچه زودتر دست از این اقدامات مجرمانه بردارند.
 
سرقت 500 میلیونی طلا
یکی از شاکی‌ها که خانه وی توسط این افراد سرقت شده بود، گفت: آبان سال گذشته بود که برای انجام کاری صبح زود از خانه بیرون رفتم. ساعت حدود ۱۱ بود که به خانه برگشتم اما از دیدن در شکسته خانه‌ام شوکه شدم؛ بلافاصله وارد خانه شدم که دیدم همه‌جا به‌هم ریخته و اموالم سرقت شده است. من حدود ۵۰۰ میلیون تومان طلا داشتم که به سرقت رفته بود.
همچنین وسایل قابل حمل دیگری مانند لپ‌تاپ و گوشی تلفن همراهی که در خانه داشتیم نیز به سرقت رفته بود. خانه ما قفل کتابی و در آکاردئونی داشت که سارقان توانسته بودند آنها را بشکنند.
یکی از این متهمان گفت: صبح‌ها به همراه همدستم در محلات مختلف پرسه و زنگ خانه‌ها را می‌زدیم. اگر کسی جواب می‌داد، فرار می‌کردیم. اما اگر کسی جواب نمی‌داد به تصور اینکه کسی در خانه نیست، وارد خانه‌ها می‌شدیم و درها را تخریب می‌کردیم. هر وسیله با ارزشی را که فکر می‌کردیم می‌توانیم بفروشیم با خودمان می‌بردیم و در بازار به‌راحتی می‌فروختیم.
این سارق سابقه‌دار گفت: من سال‌هاست که از خانه‌های مردم سرقت می‌کنم.
سه بار نیز دستگیر شدم و حبسش را هم کشیدم.روز گذشته زن جوان نیز که خود را دوست یکی از متهمان معرفی کرده و همراه دو سارق مسلح برای بازسازی صحنه به محل سرقت‌ها رفته بود در حالی که منکر سرقت‌ها بود، گفت: من در هیچ سرقتی حضور نداشتم و از سرقت‌ها بی‌خبر بودم.این در حالی است که پلیس گفته این زن در چند ماه اخیر گردش مالی بالایی داشته و احتمال می‌رود سارقان پول‌های سرقتی و اموال مسروقه را به حساب بانکی او واریز می‌کرده‌اند و در سرقت‌ها نیز نقش همراه داشته است.
تحقیقات در این پرونده همچنان ادامه دارد.
جستجو
آرشیو تاریخی