صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و سی - ۲۱ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و سی - ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۱

اخبار

تولید «کنتورهای پیشرفته برق» ایرانی
یک شرکت غزال دانش بنیان موفق به بومی‌سازی کنتورهای پیشرفته و نصب ۱۶ میلیون کنتور در ایران و سایر کشورها شده و قرار است امسال به کشورهای ونزوئلا، عمان، قزاقستان و تاجیکستان صادرات داشته باشد.
به گزارش مهر، این شرکت برای نخستین بار در ایران موفق به طراحی و تولید بیش از ده‌ها نوع دستگاه‌های اندازه‌گیری الکترونیکی با کیفیتی مطابق با استانداردهای بین‌المللی شده است.محمدعلی درازی از اعضای این شرکت گفت: این شرکت دانش‌بنیان که از سال ۱۳۸۰ وارد عرصه طراحی و تولید انواع کنتورهای دیجیتال پیشرفته برق شده است با احداث کارخانه و خرید ماشین‌آلات با سرمایه‌گذاری بیش از ۸ هزار میلیارد ریالی، موفق به ایجاد اشتغال مستقیم ۶۰۰ نفر و غیرمستقیم ۱۰۰ نفر و ظرفیت تولید ۶ میلیون کنتور در سال شده است.
درخشش کاروان روباتیک ایران
 در برزیل
۲۴ تیم ایرانی حاضر در مسابقات جهانی روباتیک و هوش مصنوعی فیرا ۲۰۲۴ برزیل موفق به کسب ۱۷ مقام شدند.
به گزارش ایسنا، در پایان رقابت‌ تیم‌ها در بخش‌های دانش‌آموزی و دانشجویی، تیم‌های ایرانی حاضر در مسابقات موفق به کسب ۹ مقام قهرمانی، ۷ مقام نایب قهرمانی و یک مقام سومی این رقابت‌ها شدند. بیست و نهمین دوره رقابت‌های جهانی روباتیک و هوش مصنوعی فیرا با حضور ۱۳۰۰ شرکت کننده در چهار دسته اصلی رقابت‌های فیرا و در قالب ۱۱ لیگ دانشجویی و ۱۰ لیگ دانش‌آموزی در دو بخش U14 و U19 برگزار شد.

جستجو
آرشیو تاریخی