صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و بیست و نه - ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و بیست و نه - ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۴

ایران در «ایران»

پیش‌بینی افزایش ۱۰ تا ۲۰ درصدی زائران در اربعین امسال
اهواز - وزیر کشور گفت: سال گذشته بالغ بر چهار میلیون زائر داشتیم که پیش‌بینی می‌شود حضور زائران در اربعین امسال ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش داشته باشد.
 احمد وحیدی در حاشیه تجمع اربعینی‌های خوزستان افزود: همه مرزهای کشور از آمادگی لازم برای تسهیل در تردد زائران برخوردار بوده و از این بابت هیچ مشکلی نداریم.
وی با اشاره به اتحاد و همدلی بین دولت و مردم برای پذیرایی از زائران افزود: خوشبختانه رابطه نزدیک و خوبی بین موکب‌داران و سایر دستگاه‌های اجرایی برای آماده‌سازی‌ زیرساخت‌ها برقرار شده است.
وزیر کشور گفت: از زائران درخواست داریم برنامه سفر خود را برابر با همان چیزی که در سامانه ثبت‌ کرده‌اند، انجام دهند.
وحیدی با اشاره به گذر اتباع خارجی از ۲ مرزچذابه و شلمچه گفت: تردد اتباع خارجی غیرمقیم از مرز چذابه و اتباع خاجی مقیم ایران نیز از مرز شلمچه انجام می‌شود.
وی در پاسخ به این پرسش که چه تعداد زائر پاکستانی از مرز ایران عبور خواهد کرد، افزود: فعلاً طرف عراقی اعلام کرده که ۵۰ هزار زائر پاکستانی تردد داشته باشند.

تحویل بیش از 11 هزار واحد مسکونی به متقاضیان بوشهری
بوشهر-  مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، جوانی جمعیت و … در سه سال گذشته بیش ‌از ۱۱ هزار و ۷۸۳ واحد مسکونی در استان بوشهر ساخته و تحویل متقاضیان شده است.
سید‌محمود دستغیبی با اشاره به اینکه در سه سال گذشته هزار و ۷۲۰ هکتار زمین در راستای نهضت ملی مسکن به محدوده شهر‌های استان الحاق شده است، اظهارداشت: معادل چهار هزار و ۵۰۰ واحد زمین به صورت ویلایی و گروهی به مردم واگذار کرده‌ایم. وی به حمایت ویژه از طرح جوانی جمعیت اشاره و بیان کرد: تاکنون ۲ هزار قطعه زمین مسکونی به این طرح در شهر‌ها و روستا‌های استان بوشهر اختصاص یافته است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با بیان اینکه ۱۰۰ هزار میلیارد ریال طرح در حوزه راهسازی استان بوشهر در سه سال اخیر اجرا و افتتاح شده است، اضافه کرد: محور چهار خطه بزباز - بندو در شهرستان عسلویه یکی از طرح‌های شاخص استان است که به شکل چهار خطه و به طول ۲۶ کیلومتر اجرا شده است.

پایین‌ترین آمار سرقت در کردستان
سنندج- فرمانده انتظامی کردستان گفت: طبق آمار فراجا، استان کردستان از نظر وقوع سرقت نسبت به جمعیت، یک استان مانده به آخر است.
 سردار علی آزادی اظهار کرد: کردستان از لحاظ فراوانی سرقت هم، در جایگاه ۲۸ کشور قرار دارد که نشان دهنده عملکرد خوب رسانه‌ها در بحث فرهنگ‌سازی و فرهنگ بالای مردم استان است.
وی وقوع سرقت در سال‌جاری را نسبت به سال قبل هفت درصد کمتر اعلام کرد و افزود: از ابتدای امسال تا پایان تیرماه، سرقت مهم در استان ۱۴ درصد کاهش داشته است سرقت خرد هم در این مدت یک درصد کاهش یافته است.
وی گفت: بیشترین وقایع و جرایم در کردستان را تصادفات با ۳۷ درصد، سرقت ۱۹ درصد، نزاع و درگیری ۹ درصد، سایبری ۶ درصد و مفاسد اجتماعی چهار درصد به خود اختصاص داده‌اند.

جستجو
آرشیو تاریخی