حوادث جهان

مرگ 11 مسافر اتوبوس در برخورد با پل
 برخورد یک دستگاه اتوبوس مسافربری با پلی در ترکیه، ۱۱ کشته و ۲۶ زخمی برجا گذاشت. به گزارش نیوز آذ، صبح جمعه یک دستگاه اتوبوس مسافربری با پلی در جاده آنکارا -‌«اسکی شهیر» در ترکیه برخورد کرد. بر اثر این حادثه ۱۱ نفر کشته و ۲۶ نفر مجروح شدند.
مقامات پلیس با اعلام اینکه هیچ ردی از ترمز وجود ندارد و احتمال می‌رود راننده به خواب رفته باشد، گفتند: علت این حادثه در دست بررسی است.
 
مرگ دو کارگر راه‌آهن در برخورد قطارها
 شرکت راه‌آهن کره‌جنوبی اعلام کرد که در تصادف دو قطار در کره‌جنوبی، دو کارگر کشته شدند و یک نفر زخمی شد.
به گزارش خبرگزاری یونهاپ، حدود ساعت ۲:۱۴ بامداد جمعه به وقت محلی، دو قطار حین انجام تعمیرات و نگهداری در مسیر راه‌آهن خط یک مترو در ایستگاه گورو در سئول با یکدیگر برخورد کردند. دو کارگر حدود ۳۰ ساله شرکت راه‌آهن در این حادثه کشته شدند و یکی از آنها با شکستگی پا به بیمارستان منتقل شد.
در زمان حادثه قطار، بازرسی ریل مشغول تعویض سازه‌های عایق بود. پلیس در حال بررسی علت دقیق این حادثه است.

انفجار مرگبار تانکر حامل سوخت در بالی
 یک تانکر حامل سوخت نزدیکی جزیره تفریحی بالی اندونزی آتش گرفت و 5  خدمه آن کشته و ۱۵ نفر دیگر زخمی شدند.
به گزارش شینهوا، بخش پلیس کارانگاسم بالی اعلام کرد که این تانکر نزدیکی جزیره تپکونگ در آب‌های کاندیداسا در حال حرکت بود و به سمت باداس سومباوا، استان نوسا تنگگارا غربی می‌رفت که این حادثه رخ داد. هنگامی که نفتکش در ساعت ۳ بامداد به وقت محلی به گیلی تپکونگ رسید، برخی از خدمه صدای انفجار را شنیدند و سپس کشتی متوقف شد. رئیس بخش روابط عمومی پلیس سوکادانا گفت که انفجار دوم کمی پس از انفجار اول رخ داد که در اثر آتش‌سوزی در اتاق مهندسی ایجاد شد. تحقیقات برای کشف علت آغاز شده است.
 
زمین‌لرزه 1/7 ریشتری ژاپن را لرزاند
آژانس هواشناسی ژاپن روز جمعه اعلام کرد که زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 1/7 ریشتر استان میازاکی و سایر مناطق جنوب‌غربی ژاپن را لرزاند.
به گزارش شینهوا، به گفته آژانس هواشناسی ژاپن، هشدارهای سونامی برای استان‌های میازاکی، کوچی، ایهیم، اویتا، کاگوشیما در جزایر کیوشو و شیکوکو صادر شده است.
به گفته این سازمان، بندر میازاکی در جنوب استان میازاکی تحت تأثیر امواج سونامی ۵۰ سانتی‌متری در پی این زمین‌لرزه قرار گرفت.
به گزارش کیودو نیوز، هیچ‌گونه ناهنجاری در نیروگاه‌های هسته‌ای نزدیک منطقه زلزله‌زده مشاهده نشده و بر اساس گزارش‌ها این زمین‌لرزه خسارتی نداشته است.
این گزارش می‌افزاید که خدمات قطار سریع‌السیر کیوشو شینکانسن پس از زلزله متوقف شد. به گزارش آژانس هواشناسی، مرکز زمین‌لرزه در عمق ۳۰ کیلومتری آب‌های هیوگا نادا در جنوب کیوشو قرار داشت.

9 کشته در رانش زمین ویتنام
رانش زمین و سیل ناشی از باران‌های سیل‌آسا در منطقه کوهستانی شمالی ویتنام، ۹ کشته و 7 مجروح برجا گذاشت.
به گزارش شینهوا، در این گزارش آمده است که ۱۲۱ خانه آسیب دیده، در حالی که ۱۰ خانه به طور کامل تخریب شده است. بر اساس اعلام مرکز ملی پیش‌بینی آب و هواشناسی، بارش شدید باران تا ۲۷ مرداد‌ماه در مناطق شمالی ادامه خواهد داشت.
کمیته راهبری ملی پیشگیری و کنترل بلایای طبیعی گفت که بلایای طبیعی در این کشور جنوب‌شرقی آسیا ۱۱۱ کشته و ناپدید برجا گذاشته است.
 
39 کشته در سیل یمن
 باران‌های شدید و سیل موجب کشته شدن حداقل ۳۹ نفر در شمال یمن شده است.
به گزارش شینهوا، ۳۰ نفر در استان حدیده و ۹ نفر در تعز کشته شده‌اند.
مقامات گفتند که نزدیک به ۵۰۰ خانواده در حدیده پس از گرفتار شدن در آب‌ها مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند.
در همین حال رسانه‌های حوثی از مجروح شدن ده‌ها نفر در حدیده خبر داده‌‌ و ۵ نفر هم بر اثر جاری شدن سیل ناپدید شده‌اند.
این رسانه‌ها گزارش دادند که بسیاری از جاده‌ها در منطقه تخریب شده و باعث قطع ارتباط با روستاها شده و تلاش‌های امدادی را با مشکل مواجه کرده و همچنین این فاجعه طبیعی خسارات شدیدی به زیرساخت‌ها و اموال وارد کرده است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی