زورگیران خشن بعد از دستگیری به گریه افتادند

گروه حوادث / دو زورگیر خشن که با حمله به مردی میانسال وی را مجروح کرده و گوشی تلفن همراهش را سرقت کرده بودند، در عملیات ویژه پلیس پایتخت دستگیر شدند.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، روز پنجشنبه 18 مرداد فیلم دوربین‌های مداربسته خیابان اعجازی محله زعفرانیه تصاویر دو زورگیر را که با حمله به یک مرد میانسال قصد سرقت و زورگیری داشتند، ثبت کرد.
در این تصاویر که ساعت 4 صبح را نشان می داد، مردی میانسال هنگام بازگشت از محل کارش مقابل یک دستگاه عابر بانک ایستاده و قصد انجام عملیات بانکی داشت که ناگهان دو مرد جوان به وی نزدیک شدند و با قمه او را تهدید کردند اما وقتی مقاومت مرد میانسال را دیدند، یکی از آنها با شدت تمام ضربه ای به کتف وی زد و سپس او را روی زمین پرت کرد، بعد هم گوشی تلفن او را سرقت و فرار کردند.
مرد میانسال که دراین حادثه دچار شکستگی بازو شده بود، به بیمارستان رفت و سپس اقدام به شکایت کرد. سردار علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس آگاهی تهران گفت: با اعلام شکایت و دستور قضایی پرونده  برای رسیدگی در اختیار کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. با توجه به اینکه انتشار تصاویر این زورگیری خشن واکنش‌های زیادی در بین کاربران ایجاد کرده و باعث تشویش اذهان عمومی شده بود، بلافاصله عملیات شناسایی و دستگیری آغاز شد.
با اقدامات کارآگاهی و اطلاعاتی سرنخ های مورد نیاز به دست آمده و کارآگاهان خیلی زود یکی از زورگیران را در مخفیگاهش دستگیر کردند و در ادامه با اعترافات متهم همدست وی نیز شناسایی و در عملیات دیگری دومین متهم دستگیر و گوشی سرقتی نیز کشف شد. سردار گودرزی گفت: با توجه به خشن بودن این زورگیری مقام قضایی برای متهمان اشد مجازات را در نظر خواهد گرفت تا  از بروز چنین جرائمی جلوگیری کند و مجرمان این را بدانند که پلیس به صورت شبانه روزی برای ایجاد امنیت در تلاش است و اجازه جولان به چنین مجرمانی نخواهد داد.
2 زورگیر جوان که 20 و 22 ساله هستند، روز پنجشنبه برای بازسازی صحنه جرم به محل حادثه منتقل شدند. این دو پسر جوان که بشدت گریه می کردند در حالی که پشیمان بوده و درخواست بخشش داشتند، مدعی شدند نخستین بار بوده که دست به سرقت می‌زدند و به خاطر اینکه قرص روانگردان مصرف کرده بودند، حالت عادی نداشتند‌.
اما این درحالی است که متهم 20 ساله یک سابقه کیفری در پرونده داشته و مدعی بوده می دانسته بعد از این سرقت دستگیر خواهد شد.

جستجو
آرشیو تاریخی